Topics: 5
Hallo,
Afgelopen maanden mijn volvo240 (bwjr 1984) opgeknapt.
Het spuitwerk uitbesteed aan een bedrijfje dat daarvoor ook het schuifkantel heeft gedemonteerd.
Nu weten zij echter niet meer hoe dat schuifkanteldak in elkaar moet :mad:. Ik kom er zelf ook niet uit.
Heb al lopen zoeken op internet maar kom geen inbouwtekening en/of instructie tegen.
Het betreft een fabrieksaf ingebouwd schuifkantel dak.
Heeft iemand toevallig foto's, fiches en/of een inbouwinstructie??
Woon zelf in Twello, als er iemand in de buurt woont met een Volvo voorzien van een dergelijk dak kan ik ook s'avonds een keer komen.
Gr
Remco Westra
Topics: 22
Misschien heb je hier wat aan:
TP11410 op blz 31.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
24 May 2012, 18:03
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 May 2012, 18:14 door Westra58xgjulia.)
Die had ik al gevonden maar is niet het type dat ik heb.
Die in mijn Volvo zit is van het merk Golde. Eerder stelde ik dat die fabrieksaf gemonteerd zat maar zeker weten doe ik het niet.
Inmiddels heb ik mijn Volvo weer opgehaald, Het dak zit erin maar sluit aan de achterzijde niet goed.
Het laatste stukje wil het dak niet gelijk komen met de rest van het dak. Het draaimechaniek (wormwiel) rateld over de twee kabels.
Dat deed hij eerder niet. Dus het lijkt me nog nog aan de afstelling te liggen, ...... maar dat is een aanname.
Maar toch bedankt
Topics: 22
Dit plaatje gaat over het Golde dak. Althans, het komt overeen met mijn '79-er. De overslaande kabels zijn een berucht probleem. Het afstellen is redelijk straightforward te doen.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Topics: 52
Kan je niet helpen, zit wel met hetzelfde probleempje, mijn dak komt achter niet genoeg omhoog. De greenbook is niet erg uitgebreid wat dat betreft inderdaad, wat mij doet vermoeden dat er nog andere manuals zouden meoten zijn.
24 May 2012, 21:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 May 2012, 08:15 door Westra58xgjulia.)
Maar dit lijkt alleen een schuif dak of heb ik dat mis.
Ik heb nog dit (zie foto) onderdeel wat ik in het greenbook niet terug vindt.
Overigens is de foto niet van mijn eigen onderdeel (deze is kapot) maar geeft wel een indruk wat ik bedoel.
Kan je plaatje niet openen?
wel nu wel ...
nog een afbeelding van het dak en hoe dat nu (nog) niet netjes sluit
Aha jouw dak kantelt ook naar boven. Dan is ie inderdaad anders. Had even et schuif kantel principe niet door. Et eerder genoemde greenbook gaat daar ook niet over nee.
Topics: 0
Hoi, gaat hij wel helemaal open? Zo niet dan moet je het draaimechanisme op de juiste manier instellen: mechanisme los schroeven een paar slagen maken, weer vast zetten, dak dicht draaien, weer los schroeven, het mechanisme in de juiste stand zetten door het helemaal terug te draaien tot dat het knopje klikt, dan weer vast zetten.