Berichten: 479
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2008
Jan-Willem schreef:De openringsleutel is dat een 6 kant of 12 kant, de 12 kant heb ik bij mij direct weggemikt, deze pakt nog teveel op de hoeken.
Maar wees er zeker van dat je de ontluchtingnippels los krijgt op je klauwen......
ik heb een 6 kant openringsleutel van Hazet 8)
En de vóórklauwen heb ik nieuw gekocht, maar niet om die reden..
groet
760 | Groen | Snel
Berichten: 4.340
Topics: 253
Lid sinds: Mar 2005
ik heb alleen slangen inderdaad op de 740. 't ziet er nier roestig uit, wel onder de tectyl.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 29
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2007
Als je nieuwe slangen monteert, zou je ook RVS geweven slangen kunnen overwegen. Tikje duurder, maar gaan veel langer mee. Hebben een teflon-achtige kern omvlochten met RVS. Zijn daarmee veel minder gevoelig voor beschadiging door bv steenslag of aanschuren en verouderen ook niet door UV licht of olie. Daarbij zijn ze veel steviger in de zin dat ze vrijwel niet meegeven aan de remdruk. De remdruk wordt dus harder. Best aardig spul al met al...
Ben Flierman
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
nice, kost dat??
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 1.441
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
LEZEN PP ;D
http://www.tinustechniek.nl/
(â¬79) :o :o :o per set van, naar ik aanneem,2 ???
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 29
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2007
Zwarte Flirt schreef:LEZEN PP ;D http://www.tinustechniek.nl/
(ââ¬79) :o :o :o per set van, naar ik aanneem,2 ???
Sorry jongens, weer een late reactie van me, maar inderdaad vanaf 79,- voor een set van
4 slangen.
Ben
Berichten: 4.734
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
nice! ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Binnenkort (eind febr.) weer een aapeekaatje.
Ik zie dat er op laatste keuringsrapport een opmerking over remslangen met haarscheurtjes staat.
Was vorig jaar nog geen reden tot afkeur...
Het verhaal hierboven over het vernieuwen van remslangen gaat over een 700.
Gaat dat ook op voor een 245? Is er wellicht een stappenplan?
Ik heb wel eens wat gelezen over het gemakkelijk afbreken van (ontluchtings)nippels.
Ik heb wel eens remblokken vervangen, voor de rest heb ik wat remmen betreft geen ervaring. Het vervangen van een slang lijkt me wel even wat anders en moeilijker dan blokjes vervangen. Vraag voor mij is ook of ik hier wel zelf aan beginnen moet..
Berichten: 4.340
Topics: 253
Lid sinds: Mar 2005
Hoi Abel, bij de 200 is het vergelijkbaar hoor. De ontluchtingsnippels gingen bij mij steeds goed los maar een slang kan erg vast zitten, vooral bij het warteltje, de verbinding met de remleidingen. Goed schoonschrobben met een staalborstel en voorbehandelen met kruipolie... En een goede kwaliteit sleutel gebruiken! Je draait ze zo dol die warteltjes.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 802
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
ff een schopje ;D
Ik heb al aardig wat remsystemen gehad maar onder de 244 zit weer wat mafs ;D
Heb gisteren de veerpoten los gehaald dus alle remtroep er af getrokken
remslangen maar door geknipt was toch zooi 3 van de 4 nippels gingen los
maar tot mijn verbazing...... 3 ontluchtings nippels :-\
MOt ik die nog op een bepaalde volgorde open draaien?