Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Warmtewisselaar 940 op 240 is maatwerk
#1
Ik ben bezig met de ombouw naar een B230FK voor mijn Superpolar. Het motorblok heeft de warmtewisselaar (olie/koelwater) van de 940. Eigenlijk wil ik die wel houden omdat de auto voornamelijk gebruikt zal worden voor kortere afstanden, waardoor de olie wat meer voorverwarmd zal worden. Op termijn wil ik er wellicht wel een oliekoeler bij aansluiten voor de langere trips met zware belasting als dat nodig blijkt. ik heb een originele 240turbo oliekoeler daarvoor liggen.

Ik heb er daarnaast een 2,5" Simons onder gehangen waardoor de ruimte achter/onder de warmtewisselaar erg beperkt is. Nu kan ik het steunbeugeltje van de warmtewisselaar laten vervallen en hem schuin naar onderen (net boven de motorsteun naast de oliepan) steken. Dat is passend te maken. Zijn er redenen te bedenken waarom ik dat echt niet zo zou moeten doen?

De afstand van het oliefilter tot de downpipe is dan nog een 3 cm.

Als dat echt niet kan laat ik de warmtewisselaar vervallen, maar ik zie daar het nut wel van en qua koeling doen veel 940 turbo's het er ook tonnen mee.

Graag jullie idee erover.[Afbeelding: b370256b329781de22e74bdb3f389594.jpg][Afbeelding: 5dc07eca0d8aaec2b0aca0b1bd7b910d.jpg]
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
#2
Van mij heb je een "go".
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)