Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe 14" banden 245
#11
zit net even te kijken, ook met een bandenmaat calculator erbij. kom ik met Vredestein SPORTRAC 5 (195/70 R14 91H) uit op een relatief kleine afwijking (+/-2 KM) en die kan ik op het internet het goedkooptst vinden voor 59 euro per band incl verzenden.
komt goed uit de test...

wellicht dat mijn maatje die dingen nog goedkoper kan krijgen, maar vermoedelijk worden het deze.
Antwoord
#12
195/70 past ook, aan alle kanten. Mijn 240 rijdt op 195/65 r15, is op een haar na even groot. Maar, geen van beide hebben ze die onstopbare trekkerband uitstraling van de 185r14.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#13
Zie net dat die Vredestein als beste is getest door de ANWB afgelopen jaar. Vooral op nat als beste.
Nangkang werd afgeraden... Rolleyes
Antwoord
#14
Joost Zuidam schreef:Goedemorgen ervaring met nangkang? Ik heb ze ooit tig jaar terug onder een polo gehad en die ging alleen rechtdoor met nat weer... Is ondertussen wel weer 10 jaar terug dus kan veel veranderd zijn... Maar was toendertijd niet heel gecharmeerd van het merk

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Hoewel waarschijnlijk niemand mij gelooft, ben ik toch erg te spreken over de Nankang (CX668 185/80R14 91). Zowel met nat als droog wegdek.
Nu rijd ik ook vrij relaxed i.c.m. een B21A+BW55 en niet meer als een 20-jarige, maar dat ligt eerder aan de vering & dat je uit je stoel glijdt, dan aan gebrek aan contact met het wegdek.
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#15
Geloof ik zo. Die uit de ANWB test is een ander type dan die jij hebt, en het kan zomaar dat ze daar een iets ander rubbermengsel voor gebruiken. en zeker een ander profiel. Rechtuit remmen is ook een heel andere sport dan zijwaartse grip, volgens mij heeft de 240 met dat eerste niet zo'n probleem want smalle band onder zware auto, en dat zijwaartse glijden juist wel (RWD onder lichte achterkant).

In 2013 werd de Eco green sport (non of the above) al afgeserveerd: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/201...e-Test.htm In deze Finse test wordt toevallig bij de Sporttrac 5 genoemd dat-ie bij nat wegdek bijzonder goed zijwaarts op de weg blijft, maar minder remt. De ANWB vind weer dat-ie prima remt op nat wegdek.

Nankang is Taiwanees trouwens (en Taiwan is niet Chinees, of juist wel, of andersom, of nou ja, ze hebben er iets consistentere ideeen over produceren).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#16
Heb vroeger hitrac gehad onder een swift sdn. Prima band. En al jaren snowtrac rijder. Dus ik zal tzt mijn ervaringen delen voor die sportrac

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord
#17
Wijnand schreef:Als mijn banden aan vervanging toe zijn zet ik er Vredestein Sprint Classic's onder.

En hoe snel kan het gaan.... dit weekend werd bij de autoschouw van het Volvo 240 register ontdekt dat mijn banden enigszins op leeftijd zijn. Dat ze niet de jongste meer waren dat wist ik (zijn MXT's van Michelin en die worden al een tijdje niet meer gemaakt), maar deze bleken van 1994 te zijn:help:. 22 jaar oud! Omdat je voor de DOT code op de achterkant van de banden moet kijken was me dat nog niet opgevallen. Hoewel er aan de buitenkant niets van slijtage of droogtescheurtjes te zien is, gaan deze er direct onder vandaan. Vandaag bij de lokale Profile geweest en daar bleek na een telefoontje met Vredestein, dat mijn voorkeur (Sprint Classic) pas ergens in september weer leverbaar te zijn. Daar wil ik niet op wachten, en ik wil ook geen andere maat (185/80/14) dus donderdag komen er Hankook's onder. Dat schijnen tegenwoordig A-merk banden te zijn. Prijs is wel prettig, en we gaan wel ervaren hoe ze rijden!
Antwoord
#18
De MXT 80? Daar zijn ze waarschijnlijk mee gestopt omdat ze te lang meegingen. Toen ik mijn 240 in 2006 kocht waren ze uit 1998, 8 jaar oud niks aan te zien, nog een half jaar mee gereden.

De DOT datumcode kan bij een non-directional band binnen of buitenop staan. Allevier binnen is gewoon toeval.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#19
Klopt, zijn inderdaad de MXT 80's. 8 jaar oud had ik nog wel gedurfd, maar 22 jaar waarvan ik er van 21 niet weet onder welke omstandigheden ze gebruikt zijn/gestald hebben gestaan, vervang ik toch maar. Ik ben wel heel benieuwd hoe ze er aan de binnenkant uit zien, want aan de buitenkant zouden het nieuwe banden kunnen zijn!
Antwoord
#20
Oh die zijn nog perfect van binnen. Oldskool. Ook van die kreukelbanden als de Vredestein Sprint+ bleven tot de laatste barst luchtdicht.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aanschaf nieuwe accu. Welke? Lukie5704 8 8.539 30 November 2015, 23:08
Laatste bericht: Marc1970
  nieuwe rubbers chefkokfred 1 2.830 14 November 2015, 23:09
Laatste bericht: Jambon
  banden Laurens Zondag 9 7.865 1 May 2015, 11:36
Laatste bericht: Boele
  nieuwe accu salt1971 4 4.700 3 December 2014, 18:14
Laatste bericht: Jambon
  Help! Heb een nieuw kleppendekselpakking nodig, nieuwe is een verkeerde... Eric Q 2 3.497 11 April 2010, 21:03
Laatste bericht: Eric Q
  nieuwe accu en ventilator werkt plots niet meer Tim1981 7 5.095 19 December 2009, 12:15
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)