Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
'93 245 GLT van DeBroeze
#1
Gister eindelijk maar dan toch een 240 estate GLT gekocht, van een liefhebber. Na verschillende proefritjes is het (voor de geïnteresseerden) deze geworden. Een heerlijke auto. Van binnen netjes, stuurt goed, schakelt prima. Voor zover ik kan beoordelen althans. Mooie reacties van mensen, en na verschillende verhalen hier te hebben gelezen 'klopt' alles ook. het is ook gewoon fantastisch! En kreeg bij aankoop een bak vol met onderdelen mee (handig!).


Hoewel ik geen kenner/technicus ben zit er nog wel wat werk aan de auto. Wat roestplekjes, claxon die amper geluid geeft, centrale vergrendeling gaat niet automatisch dicht (wel open). En sowieso maar een keer op de brug en goed bekijken. Dus de komende tijd hier en op verder op internet maar wat meer rondneuzen om een beetje info te vergaren (welke boekjes moet je hebben, hoe weet je welk type je hebt, hoe zit t onderdeel-modelnrs voor mijn type, etc.).


Mn grootste punt van aandacht nu is de vering/schokbrekers. Vooral als je langzaam rijdt over een straat met klinkers is t net of er bakstenen liggen te rammelen in t vooronder en de kattebak. Het rammelyt gewoon. Bij vlakke weg en normale drempels geen probleem/gehoor, maar bij klinkers .....
Bewust net even een redelijke drempel net iets te hard genomen, en klonk alsof de voorkant over de stenen schraapte (hoewel drempel stuk lager was dan de voorspoiler). Zit denk iets in de ophanging niet lekker. Auto heeft 248000 gelopen. Heeft gezien boekjes ook tijd stil gestaan. Misschien wat rubbers uitgedroogd? Iemand ideeën hoe dit aan te pakken, hoe zoek je t euvel op? Zijn er op dit vlak ook zwakke plekken die sowieso vaak aandacht behoeven? Meteen alles aanpakken als je toch eenmaal bezig gaat?


PS; grappig dat onderling gezwaaid wordt! En draaicirkel; zou haast gaan denken dat je de wielen krom rijdt, zo strak!
Antwoord
#2
Dat gerammel over klinkers had ik ook: veerpoot was gebroken. Kon redelijk goedkoop door een 'mannetje'
op een 'adresje' vervangen worden. Dat is dan ook meteen een heule belangrijke tip: ga voor eenvoudige
mechanische kwaaltjes NIET naar de dealer. Die willen helemaal niet werken aan oude auto's en als je ze
wel zover weet te krijgen rekenen ze de hoofdprijs.

Oh en gefeliciteerd nog! Foto's?
Antwoord
#3
Zal binnenkort even een paar foto's posten. Zie evt ook alvast de link uit m'n vorige post van de advertentie.

Welke veerpoot heb je er in gezet, een van Monroe? Lees ik verschillende verhalen over nl...
Antwoord
#4
Ik heb het laten doen, geen idee welk merk. Ik dacht gewoon 'Volvo'. Kostte 8 jaar geleden zo'n 90,- inclusief arbeid....
Antwoord
#5
Gefeliciteerd met je aankoop. Fotootjes zijn altijd op zijn plaats!
Volvo 244 DL - B21A BW55 - 1975 (daily + trouwauto) ____ Volvo V40 - 1.9TD - 2002 (tijdelijke daily) ____ VW Caddy I - 1.9TD - 1986 (gesloopt) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]

Autorolgordels van je Volvo vervangen? <-- Klik hier voor foto's, pb mij voor meer info.
Antwoord
#6
Ik heb net gisteren de veren van mijn auto vervangen. Een 245 uit 1984.
Voor veren zijn weg, maar de achter veren heb ik nog liggen.
Wisselen is vrij snel gedaan zelf hoor.

Kan ook zijn dat je stabi rubbers gewoon verdroogd zijn. Als je in de buurt van Hattem woont wil ik wel even kijken hoor.

Stinky, een gebroken veerpoot? Bedoel je de veer dan?



Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#7
ZOAB schreef:Gefeliciteerd met je aankoop. Fotootjes zijn altijd op zijn plaats!

Bij deze alvast wat foto's, ook van de onderkant. Ben geen kenner/expert op dit gebied, dus benieuwd wat jullie van de technische staat vinden (motorkap, onderkant). Gezien aantal foto's zo nog wat meer posts.


Bijlagen Afbeeldingen
                   
Antwoord
#8
Deel 2


Bijlagen Afbeeldingen
                   
Antwoord
#9
Deel 3


Bijlagen Afbeeldingen
                   
Antwoord
#10
Het vierde en tevens laatste deel


Bijlagen Afbeeldingen
                   
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)