Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remslangen 245 1984
#1
Jeemig, ik denk even 6 remslangen vervangen.

En ja ik weet van mijn vorige auto's dat dat soms een gedoe is. Bij mijn 1992 944 vorig jaar moest ik 1 leiding rechts voor vervangen omdat ik die kapot gedraaid had.

Maar vanavond even naar de 245 gekeken, en hmm ondanks een set goede remleiding sleutels meteen de eerste nippel al half rond gedraaid.

[Afbeelding: a7yhusu8.jpg][Afbeelding: udy8yvy2.jpg]


Wonderlijk ontwerp , op de klauw 2 leidinkjes naar de slangen. En de slangen op het chassis ook weer op leidingen.

De leidingen op de klauwen ga ik zowiezo vervangen, even nippels en leidingen kopen. Of misschien die kant en klaar kopen.

Alleen dan de leidingen aan het chassis, om die alle 4 te vervangen is ook wat.

Iemand suggesties? Ik heb een remleiding vels set, dus opzich kan het. Maar de leidingen op de klauw lijken dunner dan de leidingen op het chassis. Maar moet ze even opmeten.

Ow en , die leidingen op de klauw, dat hoort zo?

Wel grappig detail dat toen ik deze auto in 1998 liet keuren ik ook 2 remslangen moest laten vervangen, zelf doen deed ik toen nog niet.


Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#2
Remleidingen voor de klauw zou ik kant en klaar kopen, kosten nog geen tientje en bespaart veel ellende.
Top tip voor wartels losdraaien: knip de remslang door zeer belangrijk, brander op de wartel en komt veel beter los, let wel op! ondanks dat je de remslang hebt doorgeknipt zal het rubberen gedeelte uit het metalen gedeelte knallen en uiteraard brandblusser bij de hand.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
#3
[Afbeelding: qaqy7asu.jpg]


Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#4
Fe2O3.... Kan er uren naar kijken.

dag vtv inspuiten met wd40 helpt ook weleens.
Antwoord
#5
Opzich inspuiten kan, maar vrees dat het spul gewoon op is.


Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#6
Als het spul vastgeroest zit liever helemaal geen ringsleutel,remsleutel of steeksleutel gebruiken.Als de eerste poging mislukt is de wartel al vernaggelt.

Een grote Bahco met een bek die net zo breed als de wartel is vind ik persoonlijk beter gaan.Wel de wartel eerst goed droogmaken met bijv. een brander als je eerst kruipolie in hebt laten trekken.
Voor remleidingen die toch vervangen worden is de beste manier om de leiding aan de wartel af te knippen en dan de wartel met een grote dop 11 los te draaien.
Antwoord
#7
Nou Achter was helemaal mooi, dwz dat zit een stuk handiger. Die kon ik gewoon er uit halen en vervangen door nieuw. Om het mij mij makkelijk te maken heb ik wel de leidingen even door gesneden, geeft net wat meer ruimte.

Voor heb ik wel de flex gebruikt om alles los te krijgen.
Links voor is nu klaar, en beide achterslangen ook.

Vanavond een poging om Rechts voor te vervangen. Ik ga wel proberen de leidingen op het chassis heel te houden, zijn best lange leidingen en zou mooi zijn als die nog vervangen hoeven worden.

Achter waren de slangen van juli 1983. Hebben hun best wel gedaan dus Smile
40 jaar en 404000 km.
Antwoord
#8
Ik vind de plaatsing vd slangen heel elegant en effectief, ze buigen over een hele grote lengte in het midden, wat de levensduur ten goede komt. Het meeste wat die slangen te lijden hebben, is de tijdens de APK als de keurmeester ze dubbel knijpt.
De leidingen horen een stukje om de veerpoot te draaien, zo hebben ze wat ruimte om te veren zonder te knikken en kan je de klauwen van de schijf af halen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#9
[Afbeelding: ata7ysam.jpg]
[Afbeelding: 5avyvu4a.jpg]


Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#10
Mooi dat je tussen de pixels nog een mooi handig magnetisch bakje herkent, leuk hebbedingetje voor je verlanglijstje.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  remslangen vervangen henqui 28 16.602 8 July 2010, 23:09
Laatste bericht: 242-turbo
  remslangen 264 paul54 5 4.252 21 November 2009, 13:40
Laatste bericht: Ticcie

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)