Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
144 laten spuiten
#11
DopdeDouwer schreef:Je zou een bij Toncar in berkel kunnen informeren. Waarschijnlijk niet de goedkoopste maar lijkt me een zaak die jou goed kan helpen (doen zelf laswerk, spuiten weet ik niet zeker). Daarnaast kom "lasklus" bij je thuis.


Ja klopt en als je wil kan je ook nog een heleboel zelf doen daar, scheelt weer een hoop pegels.
Ze zijn toevallig met een 145 bezig op dit moment.
Groeten van Frans
Antwoord
#12
Dank voor alle reacties.
Ik ga binnenkort met een bevriende restaurateur de 'schade' opnemen en ik zal eens langs een paar spuiterijen gaan. Dan bepaal ik of ik er aan begin of niet.

Toncar ligt ongeveer op mijn route naar huis. Ik kom er wel eens voor wat kleine onderdelen. Ik zal er weer eens langsrijden om naar die 145 te vragen.
Antwoord
#13
Heb net een restauratie van een144 en een 164 achter de rug, kan je wel wat gevoelige plekken (lees gaten) laten zien. Denk dat bij de 144 veel (van de kosten) zal afhangen van hoe handig je zelf bent.
Dus niet alleen demonteren/monteren , maar ook laswerk.
Kan je nu al verklappen dat je waarchijnlijk een of beide achterwielbakken en achterwielranden zult moeten vervangen, vaak ook de dorpels en de bodem.
Hier is goed vervang plaatwerk voor te krijgen.
Als je wat van dit werk wilt zien, teken dan in voor onze lascursus 2.0 op 24 maart, kijk maar eens op http://www.sbkarnhem .nl , let wel wij zijn een particuliere Stichting en geen naar geld hongerig bedrijf.
Ed van der Zee'98 C70 T5 '98 S90, '96 965 Oxford, '71 164 M410 OD, '71 144-S M41 OD, '71 P1800 E BW35 '71 144-GT M41 OD, '69 Amazon M41OD
Antwoord
#14
Graag!

Mijn auto is een Amerikaan en zo goed als roestvrij. De geschiedenis van de auto is bekend en hij is sinds zijn invoering en restauratie in 1995 tot de aankoop door mij eind 2008 nooit voor dagelijks vervoer gebruikt. Ik heb de auto na aankoop direct vol laten lopen met olie en dit regelmatig bijgehouden. Ik verwacht dan niet veel echt rotte plekken zoals je bij een originele Nederlandse auto zult vinden. Scandcar noemde het vorig jaar nog de hardste 144 die ze ooit hadden gezien. Maar hij heeft wel degelijk wat plekjes en die heb ik er graag uit.

Een lascursus staat al een tijd op het verlanglijstje en hier wordt aan gewerkt. Arnhem is helaas te ver weg. Dat valt me veel op bij dit soort leuke initiatieven. Jullie zitten altijd net te ver weg. In Zuid-Holland zie je dit soort dingen helaas niet zoveel.
Antwoord
#15
Ik denk dat de lak wat te dun is op de plekken die je noemt, het zijn geen standaard roestplekken. Misschien dat iemand er plaatselijk wat bij kan spuiten zonder dat je de hele auto hoeft te doen. De lak is nog vers, lijkt me te doen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#16
Dat hoop ik ja. Maar ik ben kritisch en er zitten ook veel kleine pitjes van steenslag etc. op. Omdat hij 2 jaar buiten heeft gestaan (afgelopen jaar gelukkig een heel jaar binnen) is elk klein stukje uit de lak een beetje gaan roesten en kruipen. Het stelt niet veel voor maar ik zie het en het irriteert me. De voorkant is het ergst. Maar dat was al toen ik hem kocht. Fertan, roestwerende primer en een nieuwe laklaag hielpen helaas niet langer dan een jaar.
De auto staat gelukkig wel hartstikke dik in de lak en tectyl. Ook met de blanke lak is niet zuinig gedaan. En hij is heel strak gespoten. Petje af voor degene die dat indertijd heeft gedaan.
Antwoord
#17
ton76 schreef:Dat hoop ik ja. Maar ik ben kritisch en er zitten ook veel kleine pitjes van steenslag etc. op. Omdat hij 2 jaar buiten heeft gestaan (afgelopen jaar gelukkig een heel jaar binnen) is elk klein stukje uit de lak een beetje gaan roesten en kruipen. Het stelt niet veel voor maar ik zie het en het irriteert me. De voorkant is het ergst. Maar dat was al toen ik hem kocht. Fertan, roestwerende primer en een nieuwe laklaag hielpen helaas niet langer dan een jaar.
De auto staat gelukkig wel hartstikke dik in de lak en tectyl. Ook met de blanke lak is niet zuinig gedaan. En hij is heel strak gespoten. Petje af voor degene die dat indertijd heeft gedaan.

Je kan ook eens bij daglicht foto's maken van de plekken.

Zoals ik al zei, Marck Harteveld levert ontzettend strak werk, alleen niet goedkoop. Overblazen kan (bijna) iedereen.
Groeten, Boele
Antwoord
#18
Ik heb toevallig foto's op internet staan:
http://www.mijnalbum.nl/Album-8QQHODU3-F...timer.html

Deze foto's zijn van augustus 2010. In december 2010 is de auto tot december 2011 gestald geweest.
De roestplekken zijn in dit jaar iets donkerder geworden maar komen nog heel goed overeen met wat je hier op de foto's ziet.
Antwoord
#19
die ziet er netjes uit,

ik ga wanneer ik er tijd en mogelijkheid voor heb, mijn 142 rollen in semi - gloss "VOPAK" (olietank) wit...
http://www.bnr.nl/feeds/anp/171526-1202/...neBild.jpg
meeste plekjes wil ik wel wegwerken, maar heb het geld er niet voor over om dit te laten spuiten en de (2K) verf heb ik gekregen..
paar kleine andere zaken ook nog even doen:

- poly's achter
- LPG/ carburateur
- andere deuren en spatbord

duzz...
word wel wat..
Antwoord
#20
Ik hoop dat het mooi wordt.

Ik laat hem hoogstwaarschijnlijk spuiten. Kost wat maar de auto is het me waard.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)