2 July 2009, 19:34
Ja daar is nog wel ruimte voor verbetering. Zo van die hele dikke rupsen leggen is echt vragen om ploppende plaat en hobbels. Je verhit volcontinu een heel klein deel van het plaatwerk, dat zet enorm uit in alle richtingen, je zet het vast en na afkoeling blijkt het ineens verre van vlak.
Ze liggen er ook wel heel erg óp, dat is voor het beginnetje nog bijna niet te vermijden maar als je materiaal eenmaal op temperatuur is kan je met heel weinig draad (en wat meer stroom) de boel al laten versmelten.
Ik werk meestal 10 cm verspringend rondom het in te lassen stuk, om de warmte te verspreiden. Eerst zo veel mogelijk punten fixeren met klemtangen, daar vlak omheen wat kleine lasjes maken, af laten koelen, en dan afmaken. Hou alles zo koel mogelijk.
Als er eenmaal genoeg proplassen zitten hoef je het ook niet verder af te lassen (voor de APK).
Er is ook een reden waarom er veel CO2 in die flessen zit en minder Ar, maar ik weet niet meer waarom. Kosten waarschijnlijk.
Er bestaat ook een verzettang, daarmee maak je een ____/----- drempeltje waar de op te proplassen plaat inpast. Geeft meteen een hoop stevigheid en anti-plop werking.
Ze liggen er ook wel heel erg óp, dat is voor het beginnetje nog bijna niet te vermijden maar als je materiaal eenmaal op temperatuur is kan je met heel weinig draad (en wat meer stroom) de boel al laten versmelten.
Ik werk meestal 10 cm verspringend rondom het in te lassen stuk, om de warmte te verspreiden. Eerst zo veel mogelijk punten fixeren met klemtangen, daar vlak omheen wat kleine lasjes maken, af laten koelen, en dan afmaken. Hou alles zo koel mogelijk.
Als er eenmaal genoeg proplassen zitten hoef je het ook niet verder af te lassen (voor de APK).
Er is ook een reden waarom er veel CO2 in die flessen zit en minder Ar, maar ik weet niet meer waarom. Kosten waarschijnlijk.
Er bestaat ook een verzettang, daarmee maak je een ____/----- drempeltje waar de op te proplassen plaat inpast. Geeft meteen een hoop stevigheid en anti-plop werking.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969