26 June 2009, 20:55
goed bezig zeg!
het woord respect is al eens een paar keer gevallen en ik denk terecht ;D
pasgeleden heb ik voor een collega de achterste wielranden binnen en buiten van z'n golfje I vervangen.
een paar tips die ik kreeg van de spuiterij-afdeling bij ons op de zaak;
-behandel de overlappen van je plaatwerk met lasmenie,dit beinvloed de las niet negatief maar is wel roest-preventief.
-gebruik op kritische plaatsen waar het plaatwerk kan trekken door de laswarmte een zelfklevende gel die je net als "smurvensnot" vastkleeft, deze neemt razendsnel warmte op en helpt trekken voorkomen.
Verder is de site van rustbuster uit Veenendaal een informatieve, je doet er best wel inspiratie op v.w.b. gereedschappen/lasmethoden.
Dit zeg ik niet omdat ik vind dat jullie niet goed bezig zijn, integendeel maar juist omdat je nog aan het begin staat en je er nu misschien je voordeel mee wilt doen.
Het golfje heb ik trouwens niet met lasmenie gedaan (ja voor mij kwam de tip wel te laat :-[) om alsnog wat aan roestpreventie te doen heb ik toen de naden ingespoten met een mix van blanke / dunne tectyl en diesel-olie.
Dat kruipt als een beer en trekt super tussen de overlappen.
Supergoed foto's trouwens met zo'n mobieltje........de mijne kan je alleen mee bellen en schijnt een "koelkast" te zijn ;D
het woord respect is al eens een paar keer gevallen en ik denk terecht ;D
pasgeleden heb ik voor een collega de achterste wielranden binnen en buiten van z'n golfje I vervangen.
een paar tips die ik kreeg van de spuiterij-afdeling bij ons op de zaak;
-behandel de overlappen van je plaatwerk met lasmenie,dit beinvloed de las niet negatief maar is wel roest-preventief.
-gebruik op kritische plaatsen waar het plaatwerk kan trekken door de laswarmte een zelfklevende gel die je net als "smurvensnot" vastkleeft, deze neemt razendsnel warmte op en helpt trekken voorkomen.
Verder is de site van rustbuster uit Veenendaal een informatieve, je doet er best wel inspiratie op v.w.b. gereedschappen/lasmethoden.
Dit zeg ik niet omdat ik vind dat jullie niet goed bezig zijn, integendeel maar juist omdat je nog aan het begin staat en je er nu misschien je voordeel mee wilt doen.
Het golfje heb ik trouwens niet met lasmenie gedaan (ja voor mij kwam de tip wel te laat :-[) om alsnog wat aan roestpreventie te doen heb ik toen de naden ingespoten met een mix van blanke / dunne tectyl en diesel-olie.
Dat kruipt als een beer en trekt super tussen de overlappen.
Supergoed foto's trouwens met zo'n mobieltje........de mijne kan je alleen mee bellen en schijnt een "koelkast" te zijn ;D