6 June 2009, 00:25
Je kan het altijd proberen, soms valt het mee : - )
Vantevoren een klap erop geven en dan de linkse tap methode: 25% kans dat het werkt.
Als je een spruitstuk zoekt: je kan het beste een spruitstuk van een 740/940 nemen van na 1990 (daarvan zijn de 4 uitlaat'armpjes' met elkaar verbonden). Die zorgt voor een betere flow en scheurt net zo makkelijk : - )
Turbo kun je o.a. controleren door het asje te bewegen: hij mag niet/nauwelijks speling hebben als je beide zijden tegelijk omhoog/naar beneden duwt. Axiaal mag er wel een beetje speling opzitten, zolang de schoepen het huis niet raken. Daarbij moet uiteraard het schoepenwiel onbeschadigd zijn en het huis niet gescheurd. Dt laatste zou nog wel eens het geval kunnen zijn, gezien je scheuren in je spruitstuk op de plek waar de tubo gemonteerd wordt. Dan kunnen uiteraard je keerringen nog rot zijn, zodat ie blauw rookt. Misschien heeft Jelmar nog wel een getest exemplaar voor je liggen??
Distributieriem vernieuwen kan geen kwaad: kost geen drol.
Hoop dat je geen lekke koppakking hebt gezien de roest op je bougie, maar misschien heeft ie gewoon HEEL lang stilgstaan.
Succes!
Vantevoren een klap erop geven en dan de linkse tap methode: 25% kans dat het werkt.
Als je een spruitstuk zoekt: je kan het beste een spruitstuk van een 740/940 nemen van na 1990 (daarvan zijn de 4 uitlaat'armpjes' met elkaar verbonden). Die zorgt voor een betere flow en scheurt net zo makkelijk : - )
Turbo kun je o.a. controleren door het asje te bewegen: hij mag niet/nauwelijks speling hebben als je beide zijden tegelijk omhoog/naar beneden duwt. Axiaal mag er wel een beetje speling opzitten, zolang de schoepen het huis niet raken. Daarbij moet uiteraard het schoepenwiel onbeschadigd zijn en het huis niet gescheurd. Dt laatste zou nog wel eens het geval kunnen zijn, gezien je scheuren in je spruitstuk op de plek waar de tubo gemonteerd wordt. Dan kunnen uiteraard je keerringen nog rot zijn, zodat ie blauw rookt. Misschien heeft Jelmar nog wel een getest exemplaar voor je liggen??
Distributieriem vernieuwen kan geen kwaad: kost geen drol.
Hoop dat je geen lekke koppakking hebt gezien de roest op je bougie, maar misschien heeft ie gewoon HEEL lang stilgstaan.
Succes!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...