Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dop's showroom
Als de 'sinaasappel' er uit is heb je wel een bordeaux-je verdient..! Welke lak is het trouwens.. ook in banaan / vanille verkrijgbaar..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ja zou mooi zijn als dat lukt. Hij is er ook in 107 ja Big Grin. Frox is al bezig met zijn schermen, die staan nu in de primer.
Het is lak van RoVeGo (zal wel rotterdamse verf groothandel zijn), haalde er ook altijd spuitbusjes op volvo kleurnummer. Die waren voor mijn groene en grijze altijd precies goed.
Maar ze hebben dus ook 1L blikken, maar de kleurechtheid is niet echt goed als je op nummer besteld (op het oude spatbord kan je de verschillende kleuren misschien nog zien). Dus heb deze (en die van Frox ook) op kleur laten mengen.
Antwoord
nou ja, als de hele auto gedaan wordt, en achteraf gepolijst, istie net zo strak. Strakker, want spuitwerk hoeft ook nog niet perfect glad te zijn.. alhoewel de originele lakkwaliteit voor deze dozen al goed genoeg is.. Nog iets bekend over verkleuring? maanden, jaren?

(heb je ook een LED-lampje gekregen..?)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Dopski schreef:Omdat de 740 vanaf december binnen moet slapen en ik het vrij snel zat werd om door de regen te fietsen heb ik een winterwaggeltje gekocht.
De keuze is gevallen op de lichtste, goedkoopste, en zuinigste auto binnen een staal van 10km. Aangezien ik behoorlijk merkvast ben :confused: heb ik mijn classic peugeotracefiets vervangen voor dit racemonster;
[Afbeelding: 20141207_1635211_zps2135c8ec.jpg]
En wat je allemaal krijgt voor die prijs;
pro's: 75PK op 815kg, sportstoeltjes, dikke voorbumper met mistlampen, achterspoiler, alu velgjes, verbruik van 1:16.
cons: klapraampjes en antenne op het dak laten water door tijdens regen. Dus een klamme, beslagen, muffe zooi binnen. Dus rij nu in een kale cirquit-uitvoering Cool, achterbanken en bekleding zijn binnen aan het drogen. De lekkage was al snel verholpen door nieuwe raamrubbers en nieuw antennetje.

Maar helaas... auto's hebben ook gevoel, vooral volvo's zijn jaloers. Toen ik ooit mijn 144 te koop zette ging hij spontaan toeteren (niet meer uit te zetten).
De 242 besloot de dag nadat ik de 106 had gekocht dat alle kleine autotjes van de weg af moesten, te beginnen met een klein Ka'tje.
[Afbeelding: 20141208_2201571_zps224951d7.jpg]

Gelukkig viel de schade mee en ben ik op het forum erg goed geholpen om aan andere onderdelen te komen.

Aan het begin van de kerstvakantie een bult onderdelen van de ex van Landloper opgehaald bij Astrix. Hij wilde graag voorgebangde kromme spul terug, dus snel even alles eraf geschroefd en mee in de aanhanger. Mooi dat alleen twee front plaatjes en de motorkap krom waren :tongue:.
[Afbeelding: 20141220_125031_zps5e66af21.jpg]

Het "nieuwe" spul was goed smerig. Dus heeft een douchebeurtje genoten.
[Afbeelding: 20141221_182717_zps22b35d43.jpg]

Alle nieuwe spullen en spul wat ik nog had liggen schoon gemaakt en wachtend op montage. Ik heb nu elke "neus" behalve de vierkante, ik denk dat ik in eerste instantie voor de rechthoekige ga. Past ook mooi bij de brede achterlichten.
[Afbeelding: 20141229_165052_zpsa1332dd3.jpg]

Kapje helemaal schoon en waterproof geschuurd, klaar voor de eerste laag. De auto had altijd al een deukje in het voorscherm (bovenop), en een hoop zwarte vlekken zag er eigenlijk echt niet meer uit. Dus die heb ik ook gelijk meegepakt:
[Afbeelding: 20141229_122353_zpse8ef102c.jpg] [Afbeelding: IMG-20141229-WA0007_zpsb20cade6.jpeg][/URL]

Alles is nu aan het drogen, hoop binnenkort de volgende laagjes aan te brengen, ziet er in ieder geval al veelbelovend uit.

Die beige klep lijkt heel veel op die van mijn oude 242 die ik aan asterix heb verkocht:-)
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
Klopt is de jouwe. Had me vergist dacht dat jouw naam landloper was... oeps.
Antwoord
Dopski schreef:Klopt is de jouwe. Had me vergist dacht dat jouw naam landloper was... oeps.
Heeft m`n oude neus nog een mooie bestemming gekregen. Klep ziet er nog goed uit, spatborden waren ook nog goed.
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
Ja klopt, voor degene die er eentje nodig heeft, ik heb er een met een klein deukje. Handig ruilmateriaal voor als je wat bij een banger wil kopen.

Was even een middagje sleutelen (plus uitloop naar de avond maar nu is ie weer in elkaar).

[Afbeelding: 20150104_204448an_zps0befbce6.jpg]

[Afbeelding: 20150104_230756_an_zpsa8928dc7.jpg]

To do:
- het voorste puntje van het spatbord aan de passagierskant staat al sinds jaar en dag in de brantho, die moet nog even een likje rode verf.
- ik zag toen ik gisteren de foto's plaatste dat het nieuwe spatbord geen gaatjes heeft om het rubber wat over de bumper loopt te monteren. Zijn daar verschillende manieren van bevestigen voor geweest? Wie weet er een oplossing (zonder te boren, kitten leek me de laatste strohalm)?
- idem voor het chrome stripje.
Antwoord
Dopski schreef:- ik zag toen ik gisteren de foto's plaatste dat het nieuwe spatbord geen gaatjes heeft om het rubber wat over de bumper loopt te monteren. Zijn daar verschillende manieren van bevestigen voor geweest? Wie weet er een oplossing (zonder te boren, kitten leek me de laatste strohalm)?
Iemand een idee of er een andere manier is geweest om de rubberstrip boven de commandobumpers vast te zetten?
Antwoord
Als je geen gaatjes wil boren blijft er denk ik niets anders over dan lijmen.
Vreemd trouwens dat er geen gaatjes/sleufjes in zitten; die zitten er in het type scherm tot 1980 altijd in zover ik weet.
Antwoord
Ja vond ik ook. Had hem volgens mij toch echt van een -79'er afgehaald, was een normale auto. Zat volgens mij geen usa bumper op.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)