Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De nieuwe Volvo! 244 uit '81, geïmporteerd vanuit Oostenrijk!
#1
Hallo allemaal,

Nadat mijn 240 niet serieus verkocht werd, en een 1 op 1 ruil er niet inzat, toch besloten om de 240 in onderdelen te verkopen.
Zeker 5 maanden plezier van gehad, maarja het omkat gebeuren was mij toch een te groot risico.
Mocht je nog onderdelen nodig hebben, vanaf volgende week gaat hij de stalling in.

Maar toch weer een mooi lichtpuntje deze week:

[Afbeelding: DSC_0115_zps302cefd1.jpg]

Afgelopen vrijdagavond heb ik bij Bart-Willem deze 244 GLE opgehaald.
Zo goed als alle historie is bekend, en ik heb er ook uitgebreide bonnen, facturen en alles bij!

[Afbeelding: IMG-20140213-WA0008_zps030b2926.jpg]

Zelfs het aankoop bewijs zit er nog bij.

Wat korte informatie over de auto:

Origineel uit Oostenrijk, daar is hij van een dokter geweest, die hem vanaf 1981 tot 2005 in bezit heeft gehad, daarna is hij naar Nederland gekomen. In 2006 is er een LPG installatie ingebouwd. De laatste tijd is hij van een stel geweest, die hem wegens uit elkaar gaan moesten verkopen. Er is in die tijd ( te ) weinig mee gereden. De auto heeft een tijd langs de weg gestaan, waar wel gestrooid werd. Dit heeft ertoe geleid dat er aan de bestuurderskant roest in de wielkast zit, en ietwat op de dorpel. Voor de rest heeft de auto totaal geen roest.

Er hangt een 2.3 B23E motor in, met een 4 bak met overdrive. Door het lange stilstaan loopt hij wat onregelmatig nu, maar naarmate ik hem vaker meepak loopt hij al beter. Zelfde geldt een beetje voor de remmen, die "trilden" bij de proefrit best hevig, maar na een goed uur rijden en remmen, is dit probleem al bijna opgelost.
Op het moment heeft ze iets meer dan 168.000 kilometer gemaakt. Ze rijd zowel op benzine en LPG. De LPG blijft er ook inzitten, gezien de auto een daily driver is, en ik dagelijks een best stuk moet rijden na mijn werk.

[Afbeelding: DSC_0113_zps44559d8d.jpg]

Enige wat er op korte termijn gaat gebeuren is dat de Corona's eronder komen.

[Afbeelding: IMG-20140213-WA0006_zpsd64cca5d.jpg]

Dat is een beetje wat ik voor zover over de auto te vertellen heb.
Ben er tot zover erg blij mee, vooral omdat hier de historie wel van bekend is.

Groetjes,
Jeffrey
Volvo 240 '92 -> Gesloopt
Volvo 244 GLE '81 -> Daily driver
Antwoord
#2
Leuke bak, en wat heb je die corona's strak gekregen. Wink
Antwoord
#3
Ah, daar komen de Corona's onder!
Leuke auto!
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#4
Mooie wagen! Als je daar Corona's onderzet (schitterend!) horen daar de grote naafkappen op.
Hopelijk heb je met deze wagen meer plezier.
Antwoord
#5
Lekker classy een sedan, zeker met corona's.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#6
Veel plezier ermee! Smile Ik ben blij dat 'ie bij een goed baasje terecht is gekomen. Smile En vergeet niet een radio in te bouwen. Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#7
Gefeliciteerd Jeffrey!
Is dat een origineel zonnedak of aftermarket? Hij zal wel een stuk minder windruis hebben dan je 245 met dat dakrek Smile
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#8
mooie flatnose, zeker als er de Corona's onder komen. Ik zou denk ik toch gaan voor de kleine naafdoppen (itt Jan) Kwestie van smaak?
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#9
Geinige auto. Heb wel een zwak voor GLE's vooral die met de oude neus. Deze ziet er straks met de corona's ook heel chique uit.
Als hij echt zo roestvrij is, gelijk die 2 plekjes aanpakken en de rest van de auto holleruimten etc behandelen met vettigheid etc. Dan ff een flink grote beurt geven zodat het achterstallig onderhoud en weinig rijden ongedaan gemaakt wordt, dan ga je er erg lang plezier mee hebben.
Antwoord
#10
Op zich valt het wel mee met achterstallig onderhoud: schijfremmen achter, remklauwen achter etc is 2 jaar terug nog vervangen, remblokken en andere belangrijke delen nog geen anderhalf jaar terug geloof ik. Het enige wat 'ie wel nodig heeft is nieuwe olie, oliefilter, bougies en een nieuw luchtfiltertje als noodzakelijk onderhoud (dat is namelijk al meer dan 2 jaar geleden voor het laatst vervangen en 13k terug). En de auto heeft 3 jaar lang geen meter op benzine gereden, dus de rubbers van de injectors zullen ook niet veel meer zijn. Viel wel op dat sinds er een hoop nieuwe benzine in gegooid is en ik vaker op benzine gereden heb de auto steeds beter op benzine begon te lopen. Tongue Wielkasten achter waren trouwens al in de tectyl gezet, maar gezien de slechte kant en veel strooimeuk bij die straat (doorgaande weg) is het opnieuw tectyleren wel raadzaam. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 10 132 25 March 2024, 19:59
Laatste bericht: BartJu
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 106 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 18 2.153 23 February 2024, 19:30
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 199.228 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.067 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 57.072 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 2.650 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 2.186 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.248 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 1.707 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)