16 May 2019, 11:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 May 2019, 11:45 door volvoman0_0.)
(15 May 2019, 20:00)Marc1970 schreef: De vervangende gasveer van 684264 (dit is een veer in een plastic huls, gaat wel langer mee) heeft 290 N ergens op google, dat is voor als de kofferbak open staat. Om hem ook nog te openen kom je denk al gauw aan een 3 of 4 keer sterkere gasveer (liggend is de klep al 3-4 keer langer).
Misschien ben je er eerder als je iets verzint met een lange veer om een gasveer. Kan de scharnier dit aan? Ik denk het niet.
Ja, die 290 newton heb ik ook gevonden, de klep blijft nog staan in ongeveer 45 graden hoek maar heeft wel een duwtje nodig..
wellicht geeft een sterkere veer ook wel meer druk op de grendel en is de kracht van het relais niet afdoende..
ik denk dat hij nu al moeite gaat hebben..
ik kan beter eerst gaan voor een veer die de eerste paar cm duwt...
het relais komt iig recht onder het slot.. die beschermplaat moet wel wat verbouwd, dat wel..
(15 May 2019, 21:47)simon schreef: Misschien handiger om dat af te kijken hoe dat bij moderne wagens gaat.
Btw, zijn dat getinte ramen of van dat plak plastic?
moderne wagens hebben een speciaal motortje daarvoor denk ik ..
de ramen zijn inderdaad met plakspul getint, ik twijfel of ik het laat zitten... ik vind het eigenlijk net iets te donker...
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988