Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VEMS in de PRV
#81
(15 May 2019, 20:00)Marc1970 schreef: De vervangende gasveer van 684264 (dit is een veer in een plastic huls, gaat wel langer mee) heeft 290 N ergens op google, dat is voor als de kofferbak open staat. Om hem ook nog te openen kom je denk al gauw aan een 3 of 4 keer sterkere gasveer (liggend is de klep al 3-4 keer langer).
Misschien ben je er eerder als je iets verzint met een lange veer om een gasveer. Kan de scharnier dit aan? Ik denk het niet.

Ja, die 290 newton heb ik ook gevonden, de klep blijft nog staan in ongeveer 45 graden hoek maar heeft wel een duwtje nodig..
wellicht geeft een sterkere veer ook wel meer druk op de grendel en is de kracht van het relais niet afdoende..
ik denk dat hij nu al moeite gaat hebben..
ik kan beter eerst gaan voor een veer die de eerste paar cm duwt...

het relais komt iig recht onder het slot.. die beschermplaat moet wel wat verbouwd, dat wel..

(15 May 2019, 21:47)simon schreef: Misschien handiger om dat af te kijken hoe dat bij moderne wagens gaat.
Btw, zijn dat getinte ramen of van dat plak plastic?

moderne wagens hebben een speciaal motortje daarvoor denk ik ..
de ramen zijn inderdaad met plakspul getint, ik twijfel of ik het laat zitten... ik vind het eigenlijk net iets te donker...
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#82
na een paar dagen puzzelen en proberen is dit eruit gekomen:
met een kabeltje en een tonnetje bevestigd door de hendel heen en de veer iets ontspannener gemaakt.

[Afbeelding: 360.jpg]

zo ziet het eruit door het gat in de carrosserie de gewone manual bediening functioneert ook nog gewoon.

[Afbeelding: 360.jpg]

deze plaat even losgehad om het relais te plaatsen, en af te stellen.

[Afbeelding: 360.jpg]

en de bediening in het handschoenkastje.

[Afbeelding: 360.jpg]
werkt prima, het relais heeft net voldoende kracht om te ontgrendelen, door de druk van de rubbers plopt de klep mooi zichtbaar los.
een sterkere gasveer heb ik maar even geparkeerd.. dat eerste stukje openen kost denk ik zoveel kracht dat wordt lastig ...
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#83
OK, nu liep de kachel motor vast, kan gebeuren, het is een combined airco unit, dat betekent dat de motor een dubbele fan heeft en de hele unit in de auto kan blijven zitten en de motor er zijwaarts uit gehaald kan worden... toch moet alles uit elkaar....
[Afbeelding: 360.jpg]
de motor eruit en inderdaad was het lager niet te repareren.
gelukkig bij nordicar een motor gevonden en blijkbaar is deze niet meer te leveren, en een set voor een viertraps ipv 3 is te leveren met een losse weerstand.
[Afbeelding: 360.jpg]
stekker past niet.. dan maar loshalen. om de motor te laten passen moet een beetje gevijld worden aan het huis.. en opletten dat de motor in het midden uitkomt..
[Afbeelding: 360.jpg]
en de externe weerstand ergens bovenop het huis bevestigen,
[Afbeelding: 360.jpg]
en de schakelaar is gemonteerd maar moet nog gedraaid worden anders zit de knop een beetje raar en wijst het witte streepje niet naar de 0. stand vier is dan maar extra..
[Afbeelding: 360.jpg]


en dan morgen maar dichtmaken. grote klus toch wel..
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#84
Een trieste update... vorige week voor de deur geparkeerd is de bertone aangereden door een vrachtwagen. Achterzijde verkreukeld...
Gelukkig getaxeerd. Hoor morgen hoe en wat er mogelijk is...
Wellicht weet iemand ergens een re achterscherm te liggen? Dat zal denk ik wel nodig zijn...[Afbeelding: 64a79a08b2938a0141260e6f4661b664.jpg][Afbeelding: a3f17a1e705cfc0aa948918ac418974c.jpg][Afbeelding: e7cc212dd29ec0cdc2eda3ec70972801.jpg]

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#85
Weerskanten, wat een pech. Die achterkanten zijn denk nog het best van een 144 of zoiets te halen, dan heb je de kofferbakranden erbij.
Ik zou een rondje gaan bellen langs de Scandcar, RAF-s, Wilpac, Willem en Willem enz. die komen met z'n allen vast wel aan die schermen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#86
Ja, bedankt, botte pech
ik heb een paar vragen uitgezet , het gaat moeilijk worden...
wordt vervolgd
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#87
Er staat een 142 voor 600 euro op MP, en een 144 voor hetzelfde.

En kijk, een NOS rechterachtervleugel: https://www.ebay.co.uk/itm/CLASSIC-RARE-...3500137562
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#88
Ook die achterlichten is lastig aan te komen Sad.
Succes met de afwikkeling, hoop dat je er niet teveel bij inschiet.
Antwoord
#89
Sterkte Gillis..... Zijn je achterlichten nog bruikbaar?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#90
(15 April 2020, 08:39)skidje schreef: Sterkte Gillis..... Zijn je achterlichten nog bruikbaar?

je gelooft het niet maar bij de volvoklassiekervereniging heb ik een nos achterscherm kunnen scoren...
pfoei.. schadehersteller was er blij mee...
en bumpersteun en een redelijke bumper..
mooi geholpen door 'Jambon' hier goed bekend

dat scherm op ebay is van een 4deurs .. maar inderdaad erg zeldzaam

gelukkig is de achterlichtunit net gemist.
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)