Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Irritante raamslinger
#1
In mijn 240 zitten kunststof raamslingers in de portieren waarvan de knop elke keer los raakt als ik het raam naar beneden draai. Hebben jullie dat ook?
Ik kan het wel weer vastdrukken maar dat zet geen zoden aan de dijk; de volgende keer gebeurt het gewoon weer.

Hoe is dat eventueel op te lossen? Zijn er ook andere typen raamslingers die dit probleem niet hebben?
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#2
Ja, had ik LV ook. Is gewoon slijtage. Die irritante heb ik gewisseld met LA, gebruik ik toch zga nooit.

Anders van een sloper scoren.
Nieuwe modellen slingers weet ik niet.

Sent from my HTC One S using Tapatalk
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#3
..verzonken kruiskop inboren..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
De knop waar je aan draait in de 240, zit op de raamslinger geklikt (mevrouw kan er ook niet mee overweg). En tussen hendel en dop zit een heel klein veerringetje, wat de knop naar buiten drukt. Als je er dan ook nog aan draait, draai je de knop langzaam op de verdikking waar-ie overheen geklikt zit, en draait-ie steeds stroever. De truc is de knop ietsje ri. de deur te duwen terwijl je slingert.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Marc1970 schreef:De truc is de knop ietsje ri. de deur te duwen terwijl je slingert.
Precies, dat is de truc. Maar op een of andere manier heeft t vrouwelijk geslacht er wat moeite mee. Elke keer als zij ermee gereden heeft zit het knopje op het uiteinde en wil amper ronddraaien, ff indrukken en hij gaat weer vrolijk rond.
Antwoord
#6
Of je zet er electrisch ramen in! ;-)
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#7
BartJu schreef:Of je zet er electrisch ramen in! ;-)
En dan doen de contactjes het slecht en gaan de ramen niet meer open of dicht.
Antwoord
#8
volvo 245 SE 1992 schreef:En dan doen de contactjes het slecht en gaan de ramen niet meer open of dicht.

Schakelaartjes even openmaken en schoonmaken.

[Afbeelding: Foto650-UXDNUGF7.jpg]
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#9
blijkbaar kan niet iedereen met de gootsteen overweg.. :wink:
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#10
Arjan. schreef:Schakelaartjes even openmaken en schoonmaken.

[Afbeelding: Foto650-UXDNUGF7.jpg]

Uiteraard Arjan Maar dat zie ik me niet onderweg doen wanneer dat raam niet open wil om het kaartje van de slagboom van de parkeergarage in de sleuf te stoppen.

Dan moet je toch ff de auto uit terwijl de deur te dicht bij de slagboom staat en dus niet vergenoeg open kan.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Amazon interieur demontage vragen (hemeltje / deurklinken / raamslinger) Rob 5 6.184 22 November 2012, 20:46
Laatste bericht: wakka
  Raamslinger muurvast Bazis 6 3.855 2 October 2009, 23:00
Laatste bericht: Ticcie
  raamslinger verwijderen revolvolution 9 5.927 23 January 2009, 00:34
Laatste bericht: TheSaint77
  Zeer irritante fluittoon..... deusjevo 16 9.540 25 April 2006, 09:35
Laatste bericht: jos

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)