Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Irritante raamslinger
#11
Oh, maar je kunt het ook prima schoonmaken als je een keer thuis bent hoor. Dan kan hij er weer 20 jaar tegenaan. Niet vergeten het in 2034 weer een keer te doen.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#12
volvo 245 SE 1992 schreef:Dan moet je toch ff de auto uit terwijl de deur te dicht bij de slagboom staat en dus niet vergenoeg open kan.

Dan doe je het toch gewoon zoals mr. Bean. Hoef je bovendien ook niet te betalen.

<iframe width="640" height="360" src="//www.youtube.com/embed/JrBKzy3b1qs?feature=player_detailpage" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Antwoord
#13
Was deze post even vergeten maar zie nu wat ik heb aangeslingerd: wat een leed met die ramen! De truc door de knop enigszins naar de deur te duwen had ik ook al bedacht. Elektrische ramen is natuurlijk ook een optie.
Toen ik mijn auto kocht ging het raam niet mee naar beneden met het mechanisme. Ik heb de deur toen open gehad en het raam weer met een binnenband in de houder gekit. Functioneert nog steeds.
Als ik elektrische ramen wil moet ik dan een hele nieuwe deur monteren of wordt het bestaande mechaniek van het raam gewoon met een motortje aangedreven? Hoe zit het met de bediening? Gaat neem ik aan niet met de armsteunen die ik nu heb?

Wie heeft hier ervaring mee? Wat een gedoe omdat ik me aan zo'n knopje irriteer ...
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#14
Heb trouwens nog een raamvraag. Mijn ramen hebben de neiging om een beetje 'in te zakken' als ze dicht zijn. Is dit bekend? Waar ligt dit aan?
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#15
Deuren kunnen blijven zitten. De scharen in de deur die het raam omhoog duwen en armsteunen moet je vervangen. Belangrijkste benodigdheden naast wat bedrading en een relais:

[Afbeelding: Foto650-YNTWHPVN.jpg]

[Afbeelding: Foto650-JAM83WSH.jpg]
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#16
Hoi Arjan, was het een hoop gedoe of vond je het meevallen? Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is of een deur in principe is voorbereid op bevestigingspunten van het elektrische mechaniek. En zijn er zo ver je weet, verschillende systemen geweest of kan ik een systeem van bijv. een super polar in mijn oudje uit 84 zetten?

PS Die snowcap van jou ging er prima op!
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#17
Ik vond het wel meevallen, is allemaal moeilijkheidsgraad Ikea. Kikadewado. Deuren zijn ergens eind jaren 70 veranderd, alles daarna past sowieso. Raammechaniek zit gewoon in dezelfde gaten als de handbediende volgens mij. Ik heb iig niks hoeven boren.

- Kabelboompje trekken van zekeringkast door deurdoorvoerrubbers naar de deuren.
- Raammechaniek vervangen door elektrisch bedienbare, zit met klipjes aan de ruit en met 4 boutjes aan de deur.
- Gat maken in portierbekleding voor doorvoer bedrading (alleen nodig in voordeuren), dopjes in oude gaten raamslingers.
- Deurgrepen vervangen door setje met schakelaars.

Het makkelijkst is een compleet setje uit een sloper halen, dan kun je meteen zien hoe het zit. Let op dat je de dopjes achter de deurgrepen meeneemt en ook de doorvoerrubbers tussen portier en deurstijl (als je die nog niet hebt).

Tip: maak de schakelaartjes even open, leg het binnenwerk een nachtje in de cola en maak ze even goed schoon. Scheelt een hoop ergernis.

Mooi dat de snowcap er goed op ging, neem aan dat hij dan ook bleef zitten. Tongue
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#18
Hee! bedankt voor je aanwijzingen en tips. Ik heb inmiddels en setje kunnen vinden [alleen vóór] en heb er vertrouwen in dat het me gaat lukken. Waarmee heb je de gaten van de raamslingers afgedopt? Bestaat daar iets voor?

[Snowcap trilt niet eens zelfs niet bij plankgas.]
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#19
Tuurlijk moet het lukken. Gewoon eerst even de boel op de grond leggen, aansluiten op een spanningsbron (of zekeringkast) en testen, daarna een voor een de onderdelen in de auto sleutelen.

Ik heb deze doppen in de gaten zitten, maar kan natuurlijk ook met andere dopjes. Ziet er bij mij zo uit:

[Afbeelding: Grotefoto-KDYB4DOL.jpg]
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Amazon interieur demontage vragen (hemeltje / deurklinken / raamslinger) Rob 5 6.226 22 November 2012, 20:46
Laatste bericht: wakka
  Raamslinger muurvast Bazis 6 3.879 2 October 2009, 23:00
Laatste bericht: Ticcie
  raamslinger verwijderen revolvolution 9 5.948 23 January 2009, 00:34
Laatste bericht: TheSaint77
  Zeer irritante fluittoon..... deusjevo 16 9.582 25 April 2006, 09:35
Laatste bericht: jos

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)