Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
moter houdt in bij vol gas
#1
Volvo met b21a motor met opgebouwde turbo valt weg bij vol vermogen alsof er geen brandstof of lucht ? in de cilinders komt.
Bij 120 km/u soms ook bij lagere snelheden houdt ie er opeens mee op, na beetje gas loslaten pakt de motor het gewoon weer op.

Heb onlangs het membraam in de caburateur vervangen zonder resultaat
Antwoord
#2
zuigt hij nergens valse lucht aan ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#3
Of de naald is heel erg versleten en hij loopt veel te rijk... Alles al netjes afgesteld?
Antwoord
#4
Brandstofpomp, gas los dan komt de vlotterkamer weer op niveau, meer gas en de pomp houdt het niet meer bij..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#5
Een originele B21AT, of hoe zit dat in elkaar? Een turbo op een carb. geeft weer een hoop extra gevoeligheden, luchtlekken zijn een acuut probleem omdat het hele spul onder druk staat. Misschien lekt er lucht langs de gasklepas als deze vol open staat?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
Ga het proberen met een nieuwe naald.......moet er dan tegelijkertijd meer vervangen worden ?
Antwoord
#7
Volvo gaf als optie een zg. race-kitje uit........een turboset die op een B21 gebouwd kon worden

Hoe kom ik er achter of er ergens lucht lekt .
Antwoord
#8
Dat is de B21AT. De hele carb staat onder druk, een blow-through. Daarvoor is de vlotterkamer luchtdicht gemaakt en de gasklepas voorzien van een extra afdichting. Geen idee hoe een druklek opspoort, je kan hem niet net als een fietsband onder water houden.
Misschien kan je hem wat rook uit een rookmachine voeren?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#9
aha.....weer wijzer geworden, ga eens onderzoeken wat een carb.-revisie kost en waar dat kan gebeuren
Antwoord
#10
Eerst eens laten controleren op luchtlekken, misschien is het wel een simpele pakking. Wellicht kan een tent die veel in custom turbomotoren wel wat regelen hiervoor? De onderdelen voor de carburateur kan je bij Burlen bestellen, de B21A turbo staat daar zelfs in de catalogus: http://zenithcarb.co.uk/carbspec/carbure...s/id/4428/

4129 is het spec. no., dat staat op een klein koperen plaatjes wat aan een van de schroeven van het deksel hoort te hangen. Kweenie hoeveel onderdelen specifiek voor de turbo carb zijn.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor houdt er na 10 min. mee op Rin 14 2.892 1 January 2023, 15:09
Laatste bericht: Rin
  Als je koppeling in trapt valt de moter uit volvo 240 hoogeboom 9 4.385 16 November 2020, 13:37
Laatste bericht: Naciremus
  B20B bokt / houdt in bij lage toerentallen Rob 14 7.656 6 June 2019, 08:49
Laatste bericht: Rob
  contactpunt aftstand b30 moter bartrouveen 5 5.113 29 March 2016, 22:32
Laatste bericht: Jambon
  [740] B230K met EZK118 en pierburg 2B5 stottert en houdt in op LPG en benzine MartjeB 21 17.267 20 March 2016, 15:24
Laatste bericht: henqui
  De rode houdt in PeterDeM 12 7.175 3 March 2016, 19:19
Laatste bericht: Marc1970
  Motor houdt in Its boxy 4 3.099 2 April 2015, 00:26
Laatste bericht: Its boxy
  motor houdt af en toe kort in Felix 13 7.425 9 August 2010, 15:52
Laatste bericht: Marc1970
  245 uit 79 houdt in als ik nauwelijks gas geef remcos 8 3.834 11 April 2007, 07:09
Laatste bericht: abbabak
  motor houdt in... valt terug bij opschakelen Bjarne 5 3.460 10 May 2006, 18:14
Laatste bericht: Bjarne

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)