Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
iemand met tijd en 2 rechter handen
#1
Ik zoek iemand die:
Mee wil denken hoe het beste aan te pakken om mijn 245 de komende 10 jaar door te loodsen.
De keuze een nieuwere 240 "in de oude te schuiven" of beter nieuwe onderdelen er in.
Iemand die:
- in staat is om de technische onderdelen van een Volvo 240 te demonteren en over te zetten in
een 245 van het bouwjaar 1976.
( bij voorkeur uit 1993 voorzien van een B230A met AW71 !, of een ander technisch in goede staat verkerende 240 met automaat,)
- Een afgekeurde 240 (vanwege roest of schade en dus goedkoop) met 'weinig' km's op de kop kan tikken die goed is voor dit project.
- een inschatting kan maken welke onderdelen beter vervangen kunnen worden


( Ik denk aan: achteras, draagarmen, veren, schokbrekers, aandrijfas, blok en automaat, leidingen, kabels, km-teller, verwarmingsunit, stoelen en achterbank,
voorwielophanging compleet met veerpoten, veren, schokbrekers, stuurbekrachtiging. Maar ook aan brandstoftank, aansluiting naar vulopening. )
Antwoord
#2
..denk er wel aan dat er altijd nog zaken opduiken die beter vervangen kunnen worden.. (als de boel er dan toch uit ligt..)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
Jeroen, heb je tips mbt die aw71?


Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#4
welke tips heb je nodig arjan?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#5
Heb ik gedaan, is veel werk! Belangrijkste is dat je koets hard is, als dat al niet het geval is, zou ik een andere zoeken.
Antwoord
#6
Tips of stappen plan mbt automaat ombouw. Maar dan dus wel een aw71 ivm lagere toeren op de snelweg.


Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#7
A_A schreef:Tips of stappen plan mbt automaat ombouw. Maar dan dus wel een aw71 ivm lagere toeren op de snelweg.

Als dat voor Olly Sr. is uit 84 dan is het simpelweg plug and play. Heb je al wel alle spullen zo'n beetje in huis?
- aw van voor 92. De late type tot 91/92 zonder km-aadnrijving kunnen van staartstuk worden voorzien van een BW55
- pook met OD knop. Maar als je alleen snelweg rijdt zonder aanhangers/caravans kun je net zo goed the solenoide voor de 4e trap vernietigen en electrisch niet aansluiten dus.
- baksteun. in de 84-er zitten volgens mij al de extra rij gaten voor de baksteun bevestiging (in bodem/chassis van carrosserie).
- vliegwiel (voor de 84-er zal een bw55 ook wel goed zijn)
- radiator met olie aansluitingen
- olieliedingen
- cardanas

dat is het wel zo'n beetje......

eventuele ontbrekende delen heb ik mogelijk wel. een staartstuk van een bw55 is zeker in de omgeving van bangerland te vinden.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#8
Het is inderdaad voor de 1984 245. Ik heb nog helemaal niks Smile evt wel een donor met bw55 maar tov de huidige m47 lijkt mij dat geen gunstige wissel ivm brandstof verbruik.
Pook met OD knop? De automaat gaat niet zelf in de OD dan? Of is het juist om de OD uit te zetten?


Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#9
A_A schreef:Of is het juist om de OD uit te zetten?

Inderdaad....

Ik kan wel kijken of ik een set kan kompleteren. Moet je zelf de start van die BW55 afhalen. Heb ook nog een paar nieuwe delen van Skandix voor de bak zoals pakkingen, bus over uitgaande as, filter (staal) enz.

wellicht beter even per pb kijken hoe we eea eens verder kunnen bespreken..
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#10
Hoi Jeroen en Arjan,

Ik heb inmiddels de nodige ervaring met het inbouwen van een AW70/71 in diverse Volvo's.
AW70/71 ingebouwd in: Volvo Amazon met stuurschakeling (uniek in Nederland).
Volvo 145 met stuurschakeling.
Volvo 164 met console-schakeling.
Het inbouwen in een Volvo 245 is wel wat makkelijker,maar om alle details goed in te bouwen kost veel tijd.
Voor meer info,graag PB.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 242 rechter stoel paul mensch 4 1.413 31 October 2021, 21:16
Laatste bericht: Mark244
  Rechter achterdeur Nicolaas H 1 1.443 9 November 2019, 03:47
Laatste bericht: Nicolaas H
Photo Rechter spiegel oud type 245 SFRC 3 2.746 12 September 2019, 08:23
Laatste bericht: SFRC
  rechter achterlicht 240 GLE JohanPM 0 1.037 25 January 2019, 16:08
Laatste bericht: JohanPM
  Rechter achterlicht gezocht Richard00 0 1.275 13 August 2018, 19:47
Laatste bericht: Richard00
  Rechter chroom scharnier achterklep 245 uit 1978 eric245 0 1.626 21 November 2016, 21:04
Laatste bericht: eric245
  Rechter achterlicht volvo 240 sedan versie dummie 1 2.309 24 October 2016, 10:34
Laatste bericht: Joost Zuidam
  Afdekkapje elektrische spiegel rechter portier Wijnand 2 2.529 14 August 2016, 09:17
Laatste bericht: Wijnand
  Rubberen pookhoes, iemand? brun-c 3 2.234 22 June 2016, 09:32
Laatste bericht: brun-c
  iemand die Noors spreekt... RJV 13 5.745 1 May 2016, 08:55
Laatste bericht: RJV

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)