hallo zoals sommige weten heb ik een R sport cluster gekocht helaas is alleen het ruitje van de snelheidsmeter kapot. aangezien ik dit wil vervangen moet de teller uit mekaar nu heb ik alleen problemen om 'deksel' waar ook het glas in zit te verwijderen van de huls van de teller
wie heeft dit wel eens gedaan en kan me tips geven
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
Met een hele platte schroevendraaier (niet te breed) kan je aan de achterkant van het omgefelsde randje/ring --> [' <-- doorsnede
open buigen. Wel heel voorzichtig te werk gaan. Door het buigen krijg je knikjes in de ronding als je niet oppast. Weer dicht buigen geeft ook weer kans op knikjes.
Ga er maar van uit dat de verf eraf springt en dat je dat je het ringetje dat het glas vasthoudt opnieuw moet lakken.
Misschien kan je frox een pb sturen voor meer tips en wellicht heeft hij nog zon glaasje te koop.
Je vervelende dingen zijn het. Je zal toch echt dat blikken randje moeten omvouwen met een klein schroevendraaiertje... Daardoor krijg je een mooie kartel randje die je nooit meer netjes terug krijgt. Maar kan je wel meteen de KM stand goed zetten
zal het morgen eens proberen bedankt alvast zal even laten weten of het gelukt is !!
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
Ik heb het nog even geïnventariseerd in de "knutselkamer" maar heb geen los glaasje. Heb je die zelf eigenlijk wel?
Je moet inderdaad een stevig dun schroevendraaiertje (formaat brilscharnierschroefje) hebben en dan met hÃle kleine stapjes die ring loswippen. Dan heb je de minste kans op eventuele "kartels".
Is jou glas gebarsten of echt helemaal eruit? Zou je dan willen kijken, ook voor jezelf, of het soort matglas is en of dit matte dan aan de binnen of buitenkant zit. Ik heb in de toerentellers en snelheidsmeters die ik heb liggen namelijk verschillende glaasjes zitten en de ene ook met de matte kant naar binnen en de andere andersom. (volg je het nog? :confused
een klein beetje ik ga er mee naar een juwelier waar de familie vaker komt die kon me helpen zij hij
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken