Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grijze Superpolar
#11
BartWillem schreef:Ik noem auto's altijd "ding", "bak" of iets anders. Mensen die hun auto "ze" noemen zijn niet goed wijs. Tongue

Hem, puur omdat dat makkelijk is. "Ik heb 'm gisteren nog gewassen".
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#12
Werd tijd Wink, ik dacht al wat ruik ik. :wink:
Antwoord
#13
BartWillem schreef:Ik noem auto's altijd "ding", "bak" of iets anders. Mensen die hun auto "ze" noemen zijn niet goed wijs. Tongue

Vind anders toch beter klinken: Heb haar weer een beurt gegeven!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#14
skidje schreef:Vind anders toch beter klinken: Heb haar weer een beurt gegeven!
..ik neem aan dat je een garage hebt... met een slot ook.. :verward:
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#15
Volvo's zijn mannelijk. Ander zou het wel Volva zijn, met een ander logo
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#16
Oh ja, ook taalkundig gezien is de auto mannelijk volgens woordenlijst nederlandse taal.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#17
Gisteren even aan de SuperPolar geprutst. Van de week een grote doos uit Duitsland gehad met onderhoudsspul voor deze auto en nog wat voor de Polar van mn schoonvader. Werkt echt super via Skandix.de. In de namiddag besteld, ochtend d'r op stond DPD al op de stoep.

Superpolar liep erg matig. Af en toe op drie poten leek t wel, stationair flink onregelmatig met meestal afslaan tot gevolg, heftig schudden. Als je dan gas geeft eerst flink inkakken voordat ie de befaamde Boeing ging nadoen.. Auto was echt aan wat vers onderhoudsspul toe.

[Afbeelding: IMG-20131201-WA0003_zps5f009570.jpg]

Voorzien van nieuwe Volvo-bougies, bougiekabelsetje, rotor, verdeelkap, luchtfiltertje en brandstoffilter. Heb de gasklep goed schoongemaakt, was ook niet heel fris meer, niet zo erg als die van Rob in zijn draadje over onderhoud maar toch niet fris…

[Afbeelding: IMG-20131201-WA0005_zps4908adff.jpg]

Toen het diagnose-geval maar eens uitgelezen. Grappig ding zeg! Auto gaf fout 1-2-1. Volgens mijn werkplaatshandboekje had dat iets te doen met de luchtmassameter of de lambdasonde.

Gezien het smerige gasklephuis gokte ik op de luchtmassameter. Daar had ik er nog eentje van op de plank liggen zo wilde het toeval. Erin geschroefd en voila:

[Afbeelding: IMG-20131201-WA0007_zps4302b7ea.jpg]

Een mooi constant stationair toerental! Ook geen 'plakkende' gasklep meer dus reageert (voor een pistrage B200F) lekker op het gas nu! Zouden het zinvol zijn om nu ook nog de injectoren te (laten) reinigen? Als die er net zo uitzien als dat gasklephuis....

What next voordat ik hem aan de APK-slager durf aan te bieden en er een winter mee te gaan sturen?

1. ABS geeft nog lampje dus: wielsensoren en diff-sensor schoonmaken en bedrading en zekeringen checken.( en beetje hopen dat we de storing er daarmee uithebben)
2. Olie en oliefilter wisselen, magnetisch carterplugje erin.
3. Bakolie wisselen
4. Diffolie wisselen
5. Inlaatspruitstuk eraf en schoonmaken (zodat je fatsoenlijk bij de PCV kan)
6. PCV ‘revisie’setje gebruiken en boeltje schoonmaken
7. Injectorrubbertjes vervangen. Daarvoor had ik dit setje gekocht: [Afbeelding: 20131201_204404_zps1a324a89.jpg] Misschien een stomme vraag, maarre.. mis ik niet ÃÃn rubbertje of heb ik niet het goede gekocht?
8. Kachelmotor en weerstand vervangen (even moed verzamelen en schroeven maar)

Dan nog een paar minder belangrijke dingen (voor APK)
9. Bestuurderstoel staat scheef, tijdelijk andere leren stoel erin schroeven, die eigenlijk klaar ligt voor de Turbo maar… pas over ik-weet-niet-over-hoeveel-tijd dus maar even overschroeven het snelste.
11. Elektrieke raam bijrijderszijde doet ut nie op de schakelaar in de bestuurdersdeur (maar wel op z’n eigen) en zo ook de centrale vergrendeling Ãn het electrieke spiegeltje.. Hmmm.. ik zie verband.. (Kabeldoorvoer in de deur es checken)
10. Radieu overzetten
11. Achterlichtkapjes zijn niet fris meer
12. Voorknippers zijn niet fris meer
13. Reflectoren koplampen matig
14. Deurvanger bestuurdersdeur matig
15. Kokerbalken, deuren en overige ‘holle’ ruimten volblubberen met plakkerige FluidFilm.
15. Virgo’s met winterrubbers eronder

Hmm.. een beste lijst nog zo.. enfin. Over drie weken APK d’r op zou best prettig wezen. Dan maar hopen dat ze niet teveel kramen over een paar droge rubbers onder de auto…
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
#18
Citaat:een stomme vraag, maarre.. mis ik niet ÃÃn rubbertje of heb ik niet het goede gekocht?

Checkerdecheck: Onderwerp: Schuddende motor bij stationair? Rubbertjes injectoren al vervangen???

Citaat:1 setje kost €6,95 ex btw bij de dealer en daar zitten 3 rubbertjes in , een spacer en een "geel hoedje".Je hebt per injector alleen twee rubbertjes nodig, dus 3 setjes bestellen is voldoende

Dus, je mist niet 1 rubbertje, maar 5 (je hebt er 8 nodig)

Btw, je kan de rubbers ook los bestellen

Deze volgens mij


[TABLE="class: produkttabelle, width: 598"]
<tbody>[TR]
[TD="width: 80, align: center"][Afbeelding: 1000202.jpg][/TD]
[TD="align: left"]1000202[/TD]
[TD="align: left"]Dichtring, Einspritzventil
Volvo 200, 300, 700, 850, 900, C70 (-2005), S60 (-2009), S70 V70 (-2000), S80 (-2006), S90 V90, V70 P26, V70 XC (-2000), XC70 (2001-2007), XC90
  • Ausführung: O-Ring
  • Einbauort: Einspritzventil
  • Einspritzsystem: LH-Jetronic
SKANDIX Hausmarke[/TD]
[TD="align: right"]0,89

[/TD]
[/TR]
</tbody>[/TABLE]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#19
Rob schreef:Checkerdecheck: Onderwerp: Schuddende motor bij stationair? Rubbertjes injectoren al vervangen???



Dus, je mist niet 1 rubbertje, maar 5 (je hebt er 8 nodig)

Thnx Rob,

Wat raarrr dat ze dan een setje met maar drie rubbers verkaufen. Enfin.. komende week zal er nog wel een bestellinkje uitgaan dan zullen we er nog maar twee aanvullend meenemen. Geen idee wat de 'spacer en geel hoedje' doen... Iemand?
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
#20
Da's juist logisch. Je raakt er altijd eentje kwijt. Dus heel attent doen ze die er vast extra bij.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Grijze 940 uit 1997 Marc1970 6 4.740 15 July 2019, 20:53
Laatste bericht: Marc1970
  Berta, de Rooie en de Grijze simplicity 108 68.634 27 April 2018, 16:18
Laatste bericht: simplicity
  Drk - De grijze Drk 14 11.318 16 February 2017, 23:39
Laatste bericht: Drk
  Even voorstellen! Bram met zijn 93'er grijze polar BramvanBlokland 7 5.709 2 August 2016, 20:33
Laatste bericht: A_A
  Twee nieuwe aanwinsten: een grijze 740 GL station en een blauwe 242 L Arn02 16 13.196 13 October 2014, 09:09
Laatste bericht: Yellow240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)