Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Goede offerte?
#1
Besten,

Gisteren de 240 polar uit 1993 naar de volvo dealer gebracht voor de apk. Volgens hen was er het nodige mee mis en ze stuurden mij de volgende offerte:

Dit is wat er moet gebeuren voor de APK.
1 Remschijven +blokken achter vervangen: 293,-incl btw
2 Voorpijp van de uitlaat: 195,-incl btw
3 uitlaat set: 278,-incl btw
4 Achterlicht la compleet: 151,- incl btw

Linker dorpel vervangen ivm afkeur apk volgend jaar . (In de dorpel zit onder het voorportier een groot roestgat, nog net geen afkeur. Volgens mij willen ze nu de hele dorpel vervangen. Is dat nodig denken jullie?)
Dit kost 907,- euro incl btw.

Advies om te repareren.
1 waterpomp: 276,-incl btw (Deze lekt.)
2 brandstoffilter: 95,- incl btw
3 Richting aanwijzer glas LV vervangen: 118,-incl btw (Dit slaat bijvoorbeeld nergens op, dat glas kost in de onderdelenwinkel 14 euro en het is drie schroeven vastdraaien)
4 Dempers achterklep vervangen. 133,-incl btw

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Antwoord
#2
Het gebeurt nogal eens dat een dorpel plaatselijk slecht is maar verder nog in prima conditie. Dit kun je door een inwendige inspectie beoordelen.
Als de dorpel verder goed is dan volstaat een plaatselijke lasreparatie .

Dat bedrijf is overigens wel erg duur met zijn reparatieofferte als ik de bedragen zo bekijk.


Ik heb je overigens een pm gestiuurd.
Antwoord
#3
Voor dat geld koop je een hele nieuwe 240 polar haha Smile Lekker zelf aan klussen of door iemand van het forum o.i.d. er aan laten werken!
Antwoord
#4
Inderdaad, dit moet je echt niet laten doen. Bizarre prijzen. Ik heb nog wel wat onderdelen van die lijst indien je geïnteresseerd bent.
Antwoord
#5
Bedankt voor de opmerkingen, ik had al wel het idee dat dit erg duur zou zijn. Ik ga de stangen voor de achterklep en het kapotte glaasje zelf vervangen. Ik ben eventueel wel geïnteresseerd in een achterlichtunit. Althans, de reden waarom deze vervangen moet worden is omdat het remlicht linksachter niet meer werkt, de fitting zou zijn ingebrand of gesmolten of iets dergelijks. Misschien is dat ook nog wel lokaal op te lossen, maar als je iets hebt liggen ben ik altijd benieuwd.
Antwoord
#6
Welke Volvodealer?
Groeten van Frans
Antwoord
#7
Als je alles bij hun zou laten doen zij je dus tegen de €2500,- kwijt zijn. Absurd wat ze daarvoor vragen zeg.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#8
De dealer is Volvo van Vloten in Amsterdam-Noord. Ze hebben eerder een aantal dingen prima gerepareerd aan de auto, maar voor dit soort bedragen loont het toch klaarblijkelijk om wat verder te zoeken.
Antwoord
#9
Yellow240 schreef:Als je alles bij hun zou laten doen zij je dus tegen de €2500,- kwijt zijn. Absurd wat ze daarvoor vragen zeg.

Ik doe het voor de helft!!
Antwoord
#10
Dat zijn originele Volvo prijzen, die onderdelen gaan weer 30 jaar mee. Dat is niet nodig want tegen die tijd is brandstof onbetaalbaar geworden, goede tweedehands genoeg te vinden op Marktplaats en die gaan ook nog 10 jaar mee.

Dat roestgat is beter te dichten met een plaatje erop, ga eens rondkijken bij een willekeurige universele garage, die lappen er zo wat op.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  goede garage/ monteur in drenthe/overijssel eurovan 4 3.775 21 May 2007, 13:52
Laatste bericht: weepy
  Goede garage in Friesland / het Noorden Gerben 18 12.024 10 December 2006, 09:36
Laatste bericht: eurovan
  Goede garage tussen Zutphen en Deventer Hans Nicolai 8 6.350 19 May 2006, 00:58
Laatste bericht: Lukas Lagerweij
  goede garage zonder meteen arm te worden Frans en Jos 14 9.153 11 April 2006, 16:21
Laatste bericht: Filip

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)