Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
twijfelen over het laswerk
#1
ik wil de auto laten lassen en nu heb ik de auto van binnen deels al leeg gemaakt
nu schrik ik heel erg van het aantal roestige plekken
en begin heel erg te twijfelen of dit las werk nu wel het waard is
ik hoor graag jullie meningen

hier een paar fotos

[Afbeelding: 0i7s.jpg]


[Afbeelding: 48wf.jpg]


[Afbeelding: tav9.jpg]


[Afbeelding: klly.jpg]

aan de reserve wiel bakken is 1,5 jaar geleden al wat aan gedaan
[Afbeelding: zq3n.jpg]


[Afbeelding: puom.jpg]


[Afbeelding: ilgr.jpg]


[Afbeelding: 85nz.jpg]

en ook de bodem is 1,5 jaar geleden ook wat aan gedaan
[Afbeelding: 5da0.jpg]
Antwoord
#2
Is wel schriken ja. Het betere beunwerk bij die wielbakken zeg...

Maar "of tie het waard" is hangt ook erg af van wat het laswerk je gaat kosten.
Financieel is het niet verstandig lijkt me, maar die kan iedereen inkoppen.
Antwoord
#3
Idd Doppie, ik zag de wielbakken en dacht dat er een blinde vink aan t lassen geslagen was. Dan heb ik toch beter mijn best gedaan. Die wielbakken zou ik zowieso overnieuw doen. Voor de rest: maak t eerst kaal om de schade te bepalen. De echte blazen zijn rot, maar ik zie ook veel oppervlakteroest wat nog niet zo'n ramp is.
Antwoord
#4
Als je dit allemaal netjes wilt laten maken dan ben je een hoop geld aan lassen,voorbewerken en spuiten kwijt.

De prijzen voor mooie harde 240 exemplaren zijn met meer dan 50 procent gekeldert sinds de gewijzigde belastingregels. Daar kun je nu je voordeel mee doen.

Behalve wanneer je emotioneel erg gehecht bent aan de auto zou ik een andere zoeken met een harde carrosserie zonder roest.
Antwoord
#5
wat dennis zegt...

ga eerst eens op je gemak aan de gang met een lamellenschijf op de slijptol.

Wielbakken zien dr uit zoals ik las, en ik doe dat nu zo ongeveer 5 uurWink.
Maar bijde wiebakken: Als het verder nog te reddenis met kaalhalen en een nieuwe laag verf zou ik daarmee beginnen. In een later stadium kun je ze altijd nog eens aanpakken. Wel de lasjes aan de buitenkant misschien glad slijpen. Dan ziet het er weer strak uit
Antwoord
#6
Misschien valt het best mee bij de reservewielbakken! Even goed kaal schuren met een staalborstel op de schuurmachine!

De wielranden zijn er slecht aan toe, dat is duidelijk.

In de dorpel zie ik ook gaten verschijnen;-)

Maar de bodemplaat rechts/achter is volgens mij nog wel te redden.
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#7
Kijk ook eens achter het wiel linksachter. Op de foto lijkt er een nasty plek te zitten op het binnenspatbord/schokdemperbevestiging. Als dat doorloopt naar de balk bij veerschotel zou ik voor weinig een andere body zoeken.
Om je niet ongerust te maken, vooral niet in het topic van danielK kijken.
Antwoord
#8
Slopen maar!
Groeten van Frans
Antwoord
#9
ik heb het topic van danielk gezien en ik ben bang dat mijn auto ook weg gaat als het te veel gaat kosten
maar ga maandag eerst bij iemand langs om te kijken wat dit gaat kosten als ik het ga laten fixen
Antwoord
#10
ik ben er uit, het gaat een andere auto worden want de kosten voor het laswerk worden mij te veel
ik blijf wel een 2 serie rijden
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Laswerk bodem Nicolaas H 6 4.828 28 October 2019, 00:52
Laatste bericht: Nicolaas H
  Laswerk APK vraag Rob 6 3.944 20 December 2015, 13:30
Laatste bericht: Rob
  laswerk Laurens Zondag 3 2.883 22 September 2014, 13:38
Laatste bericht: Laurens Zondag

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)