Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
APK en beunlas-herstelwerk
#11
Zo. De Polar kan er weer een jaartje tegen. Toch maar besloten om het net te laten afwerken. Voor we echt de achterzijde aanpakken zijn we zeker een jaartje of wat verder. De schadehersteller heeft net werk (zo ziet t er uit tenminste uit naar mijn idee!) geleverd. Hier in de zinkspray en voor ons nu verder om netjes te verwerken. Toppie top!

[Afbeelding: 20130509_100243_zps54201fde.jpg]
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
#12
Ziet er idd al een heel stuk beter en fraaier uit als dat vorige gebak Smile
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
#13
Lijkt me toch of er nog gaatjes in zitten bovenaan. Ik zou die zinkspray er af halen (werkt sowieso maar matig), en even over de las gaan met carosseriekit. Dan duw je al die kleine gaatjes in een MIG las dicht. Dan weet je zeker dat het niet verder gaat roesten.
Antwoord
#14
Eensch !
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
#15
Maar het lijkt me alsof er een plaat over het gat is gelast. Hebben ze de oude plaat gewoon opnieuw dicht gelast? Ben je wel nog van plan om dit zelf goed te repareren: uitslijpen, plaat er IN lassen etc..?

Wat heb je betaald voor deze reparatie als ik vragen mag?
Antwoord
#16
marcel 2 schreef:Ik vind het eerste geleverde werk slecht. Je moet het metaal eerst goed schoon hebben!! Anders kun je er niet op lassen.
Vaak is het roest gat / plek veel groter dan je ziet. Neemt gewoon een punt van een bankwerk hamer en ga kloppen rond om de roest, daarna alles rondom uitslijpen een slijptol.
Nu heb je een duidelijkbeeld en stevig materiaal om een plaat op te lassen. Dit metaal schoonmaken tot het blank is. Hier een plaat stomp in lassen of op lassen mbv een joggelrand. Maar wel met een kleine overlap.

In dit geval voor het lassen de koker van binnen stofzuigen, dan kan alle losse roest worden verwijderd. Deze roest houd bij vochtig weer vocht vast en bevordert roest vorming.
Als de koker af gelast is, behandel ik deze met oude zwarte olie van een oude diesel ( ivm koolstof) verdunt met 30 % petroleum. De kokerbalk moet wel 100 % droog zijn (anders krijg je vocht insluiting). De olie kan dan goed in de poreuze roest trekken. Leg wel een zeiltje onder de kokerbalk, hij gaat olie lekken.
Dit lekken kan wel 14 dagen duren, maar het door roesten is wel geremd / gestopt. Je kunt met een beetje vergelijken met een carterpan van een oude diesel die onder de olie zit, deze roest bijna niet! Deze behandeling van een oude plaatwerker geleerd.
De olie spuit ik met een vloeistofspuit / nevelspuit met perslucht.

groeten marcel

als er nog aan gelast moet gaan worden in de toekomst, zou ik er toch niet voor kiezen om afgewerkte motorolie in de spuiten, dit kruipt ook in de porien van het gezonde staal wat bewaard moet blijven en zal het laswerk in de toekomst degraderen tot duivenpoep. die afgewerkte olie komt door de warmte tijdens het lassen weer vrij en verontreinigt het smeltbad zodat je een poreuze las krijgt die nauwelijks sterkte biedt.
beter is het de dorpel in te spuiten met iets dat alleen afdekt en niet intrekt
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)