Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stuurbekrachtigingvraag
#1
Kan het kwaad om met een bekrachtigd stuurhuis rond te rijden, waarvan de pomp niet is aangesloten.

Ja, zal wel zwaarder rijden, net als onbekrachtigd, maar gaat er nix stuk of zo.

Heb namelijk nu onbekrachtigd er onder liggen, en ga 1 dezer dagen deze vervangen door een bekrachtigd exemplaar.
Allelen heb ik nog niet alles in huis om de pomp aan te sluiten cq te bevestigen, dus eerst wel het stuurhuis eronder en tzt de pomp.

Ken dat ?
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#2
Waarom niet wachten tot je het meteen goed kunt doen?

Het kan wel maar zorg er dan voor dat je met vloeistof rijdt, en de leidingen zo aansluiten dat het meteen terug in het systeem komt.
Antwoord
#3
Had jij ook niet een nieuw type pomp (~'90) op een oud blok (B19 of zo) ?
Ik zit iig wel met dat probleem.

Past het bevestigingsblok van de nieuwe pomp op een B19?
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#4
Niet op mijn B19, wel op de B230FT en dat past zonder problemen.
Antwoord
#5
Met welk type bevestiging krijg ik dan een nieuw type pomp op een B19?
Iemand een idee?
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#6
Heeft dat iemand een foto / tekening / typenr. whatever van een montagesteun voor een nieuw type pomp.
Kan er goedoeme nix over terugvinden... :-(

Gaat om steun voor pomp zoals op pic hier beneden.

[Afbeelding: 82245GLTPaint295.jpg]




Edit



Is het deze steun?

Dit gaat om een B230-nogwat, en if so, hoe zitten alle beugeltjes dan?


[Afbeelding: 20120906232906.jpg]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#7
Die laatste foto is moooii. Misschien kan ik eens kijken hoe de gaten zijn op mn oude B19, dan kun je vergelijken.
Antwoord
#8
bovenaan zit de pomp met 1lange bout rechtstreeks aan de steun,
onderaan zit het stel mechanisme.
Antwoord
#9
Steun intussen gevonden (damn, nog lastig zeg!).

Anyway, een B230-steun past nagenoeg op een B19; 1 vd boutgaten iets opruimen, dan past het.

Zal binnenkort wel even een fotootje plaatsen van hoe de beugeltjes nu zitten.

Btw, een dynamosteun past ook! en met wat opvulringen hier en daar is het een goed alternatief voor een stuurpompmontageplaat.

Nu nog even de verdampert verplaatsen :-( want die zit net 5 cm in de weg...)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#10
Nou, alles zit er onder en werkt!

Leuke klus, goed uit te voeren.
Heb nog wel de "oude" rechte fusee's; had laatst gelezen dat het nagenoeg nix uitmaakt om de "schuine" fuseekogels te monteren.

Maar, als ik uit stilstand een bocht maak met maximale, of nagenoeg maximale uitslag, dan trilt en bibbert er van alles in het vooronder.
Dit was zonder sbk niet zo en voelt niet echt prettig.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Heb ook het gevoel dat hij (nog) veel meer last heeft van "crabbing" => zijdelings weglopen over de voorwielen.
Nu staat de 240 daar al om bekend, maar dit voelt wel heel gek.

Iemand een idee?
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)