Berichten: 6.717
Topics: 162
Lid sinds: Aug 2006
Iemand bekend met dit type slot op de vroege kleppen?
En dan met name of er een CV mogelijkheid op zit? Zou mi wel kunnen aangezien het een "luxe" bertone is.
Berichten: 494
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
9 May 2019, 21:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 May 2019, 21:53 door volvoman0_0.)
leuk, zo'n oud topic weer nieuw leven inblazen..
ik ben bezig met de centrale deurvergrendeling in mijn Bertone 1978
dat lukt allemaal prima, maar ik wil ook een knopje voor de kofferbak , het is het eerste type en ik heb zo'n spy setje gekocht doe wordt gemonteerd aan het hendeltje. ik maak er foto's van als ik ermee begin, echter wil ik ook de kofferklep een stuk open laten springen, of helemaal
Daar heb ik nieuwe gasveren voor nodig , of een hulpveer mijn klep blijft nu ternauwernood open staan. dus nieuwe kan geen kwaad...
heeft een van jullie goede gasveren en gaat de klep dan vanzelf open?
of weten jullie de benodigde kracht van de veren . tips zijn welkom
uiteindelijk moet de klep open springen met een knopje in het dashboardkastje.
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 9.969
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
9 May 2019, 21:34
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 May 2019, 21:48 door Marc1970.)
Mijn vorige 144 had erge fijne gasveren, maar die ging nog lang niet vanzelf open. Ik denk dat je dan twee klassen sterker moet monteren, en daar moet je dan ook een soft-stop variant van vinden.
Hoe ga je die berenveren weer terugduwen? En hoe gaan die toch al niet erg stevige harmonica scharnieren dit overleven?
De DAF 66 heeft trekveren ter lengte van de hele kofferbak, die kwamen een heel eind met de klep openen. Ik kan het me niet meer precies herinneren, misschien dat ie zelfs vanzelf opende. Ander type scharnier.
Ingewikkeld idee, misschien weten de toffe tuners nog wat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969