Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
...vreemd....
#1
ging vanavond tanken (LPG)

gaat er ineens bijna 40 liter in..
terwijl er "gewoonlijk" nooit (gemiddeld) hooguit 32 liter in gaat...
zou ik nu ook "ineens" 50 km meer kunnen rijden?
(ga 't niet proberen)

en

gaat van de ÃÃn op de andere dag de bestuurdersdeur niet meer met de sleutel open, palletje komt wel omhoog, handvat ook..
van binnenuit gaat ie ook gewoon open, maar verder niet (van buiten) open te krijgen..
kan het zijn dat de deur scheef ???? hangt

of kan dat ergens anders aan liggen...
iemand een idee?

..vreemd..
Antwoord
#2
Misschien blijft je 80% hangen, en heb je hem nu 100% vol.
Antwoord
#3
asterix schreef:Misschien blijft je 80% hangen, en heb je hem nu 100% vol.

tank bedoel je denk ik?
Antwoord
#4
Jep. Het is dan wel raadzaam er rap een paar liter uit te rijden. Anders gaat ie via het veiligheidsventiel en dat is ook niet geheel zonder risico.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#5
Waarschijnlijk is de vlotter van de 80% vulling kapot. De vlotter zelf is van tempex, kan dus niet lek raken. Dan is het pennetje waar aan hij hangt afgebroken, of het rubbertje waar de vlotternaald tegen aan drukt is kapot gegaan.

Met je deur kan van alles aan de hand zijn. Je slot werkt wel, hij kan van binnen open gemaakt worden.
Blijft over: Je deurkruk aan de buitenkant is stuk. Het ijzerdraad wat normaal gesproken het slot bedient is waarschijnlijk van de deurkruk afgebroken.
Deurplaat eraf en kijken. Iets anders zal er niet op zitten.
20 Jaar ervaring zegt niks, je kunt het ook 20 jaar verkeerd gedaan hebben.
Antwoord
#6
Volvo 142 B23 schreef:Jep. Het is dan wel raadzaam er rap een paar liter uit te rijden. Anders gaat ie via het veiligheidsventiel en dat is ook niet geheel zonder risico.

herstel.....

47!!!
liter....

dat gaat toch niet "zomaar" ???

tjeemig..

gewoon even een km of 30 rijden.. ?
Antwoord
#7
noobaddieizpurvekd schreef:Waarschijnlijk is de vlotter van de 80% vulling kapot. De vlotter zelf is van tempex, kan dus niet lek raken. Dan is het pennetje waar aan hij hangt afgebroken, of het rubbertje waar de vlotternaald tegen aan drukt is kapot gegaan.

Met je deur kan van alles aan de hand zijn. Je slot werkt wel, hij kan van binnen open gemaakt worden.
Blijft over: Je deurkruk aan de buitenkant is stuk. Het ijzerdraad wat normaal gesproken het slot bedient is waarschijnlijk van de deurkruk afgebroken.
Deurplaat eraf en kijken. Iets anders zal er niet op zitten.

zie mijn vorige post...
deurbekleding eraf en dan?

net even gerekend...

80% van 60 (liter) = 48...
zou (toch) nog moeten kunnen.....?
Antwoord
#8
Ja dan zou die 47 liter wel kunnen. Dan is ie gewoon ver leeg geweest. Als er teveel in zit en de tank word warmer dan kan de druk heel veel toenemen en gaat de veiligheid open en blaast de lpg af (buiten de auto). Maar dit levert een hele grote gaswolk met enig risico daarbij natuurlijk.
Maar als et een 60 liter tank is zou ik me niet direct zorgen maken.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#9
ok..

lijkt me beter...
nu die deur nog.. dus alleen dat stalen dingetje?

zaterdag maar eens open schroeven..
tips blijven welkom!
Antwoord
#10
Gefeliciteerd! Dat doen wij al 20 jaar met de Amazon Combi!

Nog nooit gesist via de overdruk. Ook niet in de hete zon.
Groeten, Boele
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)