Topics: 163
13 November 2012, 21:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 November 2012, 21:58 door Dopski.)
Ik heb zon goedkoop krikding van de gamma/lidl...
![[Afbeelding: garagekrik-2ton-complete.jpg]](http://www.dagaanbiedingsms.nl/media/products/agroluxe/garagekrik-2ton-complete.jpg)
Op zich prima voor het verwisselen van de banden enzo. De laatste tijd komt hij steeds minder hoog.
Het lijkt wel of er onvoldoende olie in zit (hij lekt een klein beetje bij cilinder aan het hefboompje).
Misschien dat er wat lucht in het systeem zat, dus heb ik de krik rechtop gezet met het "laat maar zakken nippeltje" omhoog. Die kan je helemaal losdraaien. Hier ontsnapte inderdaad wat lucht. Maar dat heeft niet geholpen. Dus ik denk dat er inmiddels te veel olie is verdwenen. Zou je dat via hetzelfde nippeltje kunnen bijvullen?
Heeft iemand hier ervaring mee en wat voor soort olie kan je hier het best indoen. en of de nippel die ik bedoel de juiste is, of dat ik het ergens anders moet zoeken. :noidea:
ps. Ik weet dat je niet op de veiligheid ervan moet vertrouwen. Maar het is net even wat handiger dan de standaardkrikjes van volvo. Ik kruip dan ook nooit onder de auto en maak gebruik van kriksteuntjes etc. maar dat is niet de vraag. Gewoon zonde om weg te gooien en iets repareren is altijd leuk.
Ah in het engels al wat meer info...
[video=youtube;uSms24ZqG1Q]http://www.youtube.com/watch?v=uSms24ZqG1Q&feature=endscreen&NR=1[/video]
Topics: 113
Misschien kun je een andere krik overwegen.
Heb er zelf eentje van omega zit rond de €100.
Bijna bij elke automaterialenzaak te koop.
Is gewoon een degelijke krik aardig robuust uitgevoerd en kan ruim 2 ton heffen.
Is ook een stukje veiliger dan zon aldi geval.
Je auto zou maar naar beneden komen.. als je er onder ligt dat wil niet.
Topics: 39
hij gebruikt dan ook assteunen

Al heb je zo'n goede krik ga er NOOIT onder liggen zonder assteunen NOOIT!
Topics: 50
moet hydraulische olie in, meestal wel verkrijgbaar bij goede gereedschap zaak, ik had hetzelfde probleem, alleen was t een crime om die olie erin te krijgen.. (injectie -zonder naald- gebruikt)
werkt wel weer perfect..
Topics: 49
Moeilijk doen is ook een vak... wahahahahahaha
Haal dat zwarte plaatje er even af.
Nu zie je een bol dopje, dat is een rubberen plug (meegespoten).
Die wip je er uit, dit is je vul opening.
Krik helemaal laten zakken, krikstang ook naar beneden, krik rechtop zetten (grote wielen omhoog).
Via het gaatje vullen tot de rand.
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Zag op het filmpje inderdaad al dat ik het rubberen dopje moet hebben.
Net 't rubbertje vervangen in het cilindertje, was nogal vergaan, logisch dat hij daar lekt.
Heb nu ff geen olie bij de hand, maar piece of cake inderdaad (als je weet waar de vulopening zit).
Topics: 288
...haal ik de mijne maar weer even uit de ijzerbak..
Topics: 49
aanvulling:
Als ik het goed zie op de film, vult die gozer de krik bij via het veiligheidsventiel ......
Zo weet ie dus nooit of er genoeg (of te veel) olie in de krik zit.
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Topics: 0
Ouwe thread maar ik wil toch even reageren.
Ik heb ook twee van die dingen alleen dan in het een grijs met de merknaam Ferm er op maar in feite zijn al die dingen het zelfde.
Als je het mij vraagt worden die die krikjes maar half gevuld geleverd.
Het vullen is kinderlijk eenvoudig
Zet het ding rechtop in de bankschroef met de pomphevel omhoog (krik in de laagste stand)
Draai de schroef naast de pomp plunjer er uit (soms moet je even de scharnier pennen er uit halen om er goed bij te kunnen)
Als daar geen olie uit komt moet ie worden bijgevuld
Draai nu de schroef er helemaal uit waarmee je de krik laat zakken ..
Vul de krik bij tot de vloeistof uit het gaatje naast de pomp plunjer komt en schroef die dop er weer in en daarna de schroef waarmee je hem laat zakken.
En klaar is kees
Ik gebruik een 10cc injectie spuit met een stukje ventielslang er op 60cent bij een apotheek (misschien zijn ze er wel groter)
Ik heb dat krikje al 7 jaar en bijgevuld met doodgewone remvloeistof in dit geval Valvoline Dot 3&4
Het zal de goedkopigheid zijn dus ze lekken altijd wel wat en eens in de 3 jaar bij vullen is dus gewoon nodig ..
Je zult er trouwens versteld van staan hoe "hard" (zonder het gevoel dat ie veert) het krikje nu werkt en hij gaat nu echt tot de hoogste stand (beter als nieuw)