26 October 2012, 17:00
Sinds september rij ik als jonge bestuurder in een ouwe auto namelijk: de volvo 144 (1972) de luxe
Dit is sindsdien eraan gedaan:
Kruiskoppelingen vervangen
Dynamo gereviseerd
nieuwe (gebruikte) bandenset
overdrive gefixt
Nu loop ik nog tegen ÃÃn dingetje aan..
Het betreft de koeling. Al rijdend is er niets aan de hand maar mocht ik na een tijdje rijden in een file staan waar de motor voor langere tijd stationair draait, dan loopt de temperatuurmeter hoog op tot zelfs in het rood.
Nu heb van een verre kennis, gespecialiseerd in oude volvo's, gehoord dat m'n radiateur verstopt zit. Van weer iemand anders dat er een relatief kleine ventilator op zit en lees ik in andere topics dat het misschien wel het rubberen ringejte in je expansievat van je koelvloeistof kan zijn (deze is denk ik niet helemaal goed meer, is te zien in de foto's).
Hieronder een paar foto's van onder de motorkap.
http://www.mijnalbum.nl/Album=6ANN3G8N
Iemand misschien een suggestie om naar te kijken?
Dit is sindsdien eraan gedaan:
Kruiskoppelingen vervangen
Dynamo gereviseerd
nieuwe (gebruikte) bandenset
overdrive gefixt
Nu loop ik nog tegen ÃÃn dingetje aan..
Het betreft de koeling. Al rijdend is er niets aan de hand maar mocht ik na een tijdje rijden in een file staan waar de motor voor langere tijd stationair draait, dan loopt de temperatuurmeter hoog op tot zelfs in het rood.
Nu heb van een verre kennis, gespecialiseerd in oude volvo's, gehoord dat m'n radiateur verstopt zit. Van weer iemand anders dat er een relatief kleine ventilator op zit en lees ik in andere topics dat het misschien wel het rubberen ringejte in je expansievat van je koelvloeistof kan zijn (deze is denk ik niet helemaal goed meer, is te zien in de foto's).
Hieronder een paar foto's van onder de motorkap.
http://www.mijnalbum.nl/Album=6ANN3G8N
Iemand misschien een suggestie om naar te kijken?