Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verdeelkap
#1
Is het de moeite om een Bosch verdeelkap te gebruiken. Ik heb nu in 2 jaar 3 imitatiekappen verbruikt. 'k wordt er een beetje flauw van dat de punten langer meegaan dan de kap/rotor. Wat is jullie ervaring? Ik ga nu voor 8 euri meer eens voor de Bosch...
ex Amazon P220 67 b20a lpg
ex 244DL 77 b21a lpg (gevalletje Weekers)
144 73 b20a lpg
Antwoord
#2
Die van Bosch zijn uiteraard top maar merk X doet het ook, het is bepaald geen high-tech onderdeel.

Als je zo snel door verdelerkappen heengaat is er iets anders mis denk ik. Ik heb in 120.000 km nog geen kap of rotor vervangen, wat gaat er bij die van jou kapot?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Motor (lpg) start slecht. Rotor en verdeelkap heeft dan wat corrosie en als ik dat weg schuur dan start ie weer als de brandweer. Valt me op dat er weleens wat damp in de kap rondhangt, ws. van de lpg? En die laatste kap (italiaans, denso oid) was geeneens koper(kleurig). Affijn voor 5 euris meer eens een Bosch proberen. Gelukkig geen high-tech!
ex Amazon P220 67 b20a lpg
ex 244DL 77 b21a lpg (gevalletje Weekers)
144 73 b20a lpg
Antwoord
#4
Corrosie wegschuren van rotor en verdelercontacten is niet de bedoeling, dan blijft er weinig over. Waterdamp hoort ook niet in de verdelerkap thuis, geen idee hoe het daar komt, de verdeler zit hoog en droog. Ik denk dat je eens vóór (de puntjes en bobine) en na (kabels en boegies) de verdeler moet gaan zoeken naar slijtage, speling etc waarom je motor zo slecht start.

Te zwakke bobine en te veel weerstand in de bougiekabels wordt genoemd als oorzaak. Hou eens een bougie tegen het blok wat voor vonk krijg je dan? Blauwe knal of een gelig tikje?

Denso is een echt merk, uit Japan, niks mis mee.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)