Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fuseekogel vervangen 144
#31
Je mag hem wel naast de mijne stallen, voor gratiesch Cool
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#32
keter schreef:Tuurlijk, bij VDO (Volvo gebruike voor deze units ook VDO klokken) kun je tellers in alle soorten en maten kopen. De juiste sensoren erbij, en zelf de dashboardplaat maken.


Aan de onderkant van de spaken zit een schroef, daarmee zit de claxon vast. Dan dop 27 (of was het 24?) voor de naafmoer.


mooi, ga ik tzt een naar kijken (voor zo'n cockpit)
stuur is idd 27, stuur naar links draaien (of iemand even vragen deze goed vast te houden)
naaf kan goed vastzitten, rubberhamertje kan makkelijk zijn, of ergens anders mee laten schrikken.
maar stuur eraf en erop kan in +/- 15 min...

mijn sportstuur mag er weer af, naaf moet ÃÃn tandje naar links, en de toeterd.. uhm...
Antwoord
#33
patrick2wd schreef:naaf kan goed vastzitten, rubberhamertje kan makkelijk zijn, of ergens anders mee laten schrikken.
maar stuur eraf en erop kan in +/- 15 min...

mijn sportstuur mag er weer af, naaf moet ÃÃn tandje naar links, en de toeterd.. uhm...
Kan inderdaad goed vastzitten, maar als hij recent los is geweest komt hij makkelijk los. Anders een beetje links/rechts en onder/boven wrikken, dan komt hij zo los. Ik heb het stuur binnen 1 minuut erop of eraf Wink
Toeter moet je inderdaad iets leuks op verzinnen (note to self).

Boele: ik las vandaag ergens dat de 1800 en de 140 dezelfde naafdiameter/spline-aantal combinatie hebben, dus het 1800E stuur zou moeten passen.
Antwoord
#34
keter schreef:Kan inderdaad goed vastzitten, maar als hij recent los is geweest komt hij makkelijk los. Anders een beetje links/rechts en onder/boven wrikken, dan komt hij zo los. Ik heb het stuur binnen 1 minuut erop of eraf Wink
Toeter moet je inderdaad iets leuks op verzinnen (note to self).

Boele: ik las vandaag ergens dat de 1800 en de 140 dezelfde naafdiameter/spline-aantal combinatie hebben, dus het 1800E stuur zou moeten passen.

Ok gaaf! Nog even wat andere klusjes mÃt prioriteit voor de APK.

Toeterdraad is altijd leuk, vooral als hij tegen metaal aan komt te liggen en je niet de accupool los hebt ;-)
Groeten, Boele
Antwoord
#35
Vandaag de grijze 144 voor de apk aangeboden na wat kleine reparaties.
Ik was er door allerlei andere drukte niet meer aan toe gekomen Smile maar van de week begonnen met het apk klaar maken van de muisgrijze 144.
Remklauwen achter gingen te langzaam terug , de oplossing was twee nieuwe remslangen monteren.
De oude zaten helemaal dicht, zagen er nog uit als nieuw trouwens.
Wat oud laswerk hersteld en afgelast Smile
Daarna naar de apk geweest.
De stalen remleidingen op de achteras moeten vervangen worden. put corrosie
Links onder de fuse kogel vervangen, duidelijke speling
Links boven draagarmrubber vervangen.
Eens kijken wat ik heb liggen aan draagarmspul en rubbers.
Morgen misschien weer een verse apk voor deze super fijn rijdende 144 die al weer veelste lang stil staat op de oprit Smile
Boele? heb jij ooit uitgeprobeerd hoe hard die loopt op de snelweg.
Ik heb het 1 en ander afgesteld en de ontsteking voorzien van een hotspark kitje en het ding heeft behoorlijk koppel.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#36
Jerry schreef:Vandaag de grijze 144 voor de apk aangeboden na wat kleine reparaties.
Ik was er door allerlei andere drukte niet meer aan toe gekomen Smile maar van de week begonnen met het apk klaar maken van de muisgrijze 144.
Remklauwen achter gingen te langzaam terug , de oplossing was twee nieuwe remslangen monteren.
De oude zaten helemaal dicht, zagen er nog uit als nieuw trouwens.
Wat oud laswerk hersteld en afgelast Smile
Daarna naar de apk geweest.
De stalen remleidingen op de achteras moeten vervangen worden. put corrosie
Links onder de fuse kogel vervangen, duidelijke speling
Links boven draagarmrubber vervangen.
Eens kijken wat ik heb liggen aan draagarmspul en rubbers.
Morgen misschien weer een verse apk voor deze super fijn rijdende 144 die al weer veelste lang stil staat op de oprit Smile
Boele? heb jij ooit uitgeprobeerd hoe hard die loopt op de snelweg.
Ik heb het 1 en ander afgesteld en de ontsteking voorzien van een hotspark kitje en het ding heeft behoorlijk koppel.

Ja dat ding heeft veel koppel idd! Heb er niet zo hard mee gereden, km teller gaf wel wat teveel aan geloof ik.
Inmiddels al APK?
Groeten, Boele
Antwoord
#37
Zekerssss apk zit er weer op en omdat de groene 145 voorzien word van wat vers plaatwerk hier en daar en een B230 is de grijze nu de dagelijkse auto.
Geen straf hoor haha
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  remklauw los bij remslangen vervangen? henqui 7 5.627 19 January 2014, 01:00
Laatste bericht: henqui
  volvo 140 alu grill vervangen voor plastic grill Knuif 8 4.844 14 August 2013, 23:29
Laatste bericht: Jambon
  oliekeerringen schakelstang BW35 vervangen ton76 3 3.688 22 October 2012, 19:24
Laatste bericht: ton76
  koppeling vervangen volvo142 2 2.808 26 May 2012, 20:38
Laatste bericht: Marc1970
  B20B Spruitstuk-pakking vervangen Rob 8 6.376 29 December 2010, 14:14
Laatste bericht: Boele
  Dasboard 164 vervangen Nomen Nescio 3 4.147 29 June 2010, 17:42
Laatste bericht: Nomen Nescio

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)