Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ploink - ploink geluid rechts achter.. 142?
#1
sinds ik poly's op mijn achteras heb laten zetten dit geluid dus,

vreemde is, wanneer het regent of nat is is het weeg of iig een stuk minder...

wie heeft er een idee wat het zijn kan??

oja.. er is niets bijzonder te zien onder de auto..
Antwoord
#2
terrug gaan waar je ze eronder hebt laten zitten dit is zooooo moeilijk te zeggen vanaf afstand....
mischien zit er iets los of ergens speling op ofzo.
Antwoord
#3
ik denk dat je hetzelfde hebt als ik.. het ploink is hoogstwaarschijnlijk het klem zitten van de wangen van de "diabolo" tussen het plaatwerk waar de boel zit opgesloten aan de bodemplaat. Deed de mijne ook een tijdje. Nu echter heb ik links een behoorlijke klap als ik over een drempel oid rijdt. Met rubber nooit meegemaakt, versleten of niet. Ik kan er volgende week pas onder kruipen maar ben bang dat het PU aan gort is op die locatie omdat het is gaan vreten.. en dat met nog geen 5000 km sinds montage..

Als het regent is eea "watergesmeerd"...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
Jambon schreef:ik denk dat je hetzelfde hebt als ik.. het ploink is hoogstwaarschijnlijk het klem zitten van de wangen van de "diabolo" tussen het plaatwerk waar de boel zit opgesloten aan de bodemplaat. Deed de mijne ook een tijdje. Nu echter heb ik links een behoorlijke klap als ik over een drempel oid rijdt. Met rubber nooit meegemaakt, versleten of niet. Ik kan er volgende week pas onder kruipen maar ben bang dat het PU aan gort is op die locatie omdat het is gaan vreten.. en dat met nog geen 5000 km sinds montage..

Als het regent is eea "watergesmeerd"...

diabolo/ plaatwerk??

que??

waar moet ik dat zoeken?
heb je daar een foto/ afbeelding van Raymond?
Antwoord
#5
"diabolo" is de grote rubberen, of in ons geval PU bus welke in de onderste draagarm zit, deze zit vervolgens opgesloten tussen zeg maar 2 stukken dik staal onder de bodem. Ik heb altijd al gekraak gehad met in- en uitveren doordat het PU niet meegeeft (het is immers geen rubber) en min of meer klemt tussen die 2 stukken staal. Verder heb ik m'n twijfels bij de wijze van smeren. De "diabolo" heeft in geval van het originele rubberen exemplaar een vast gevulcaniseerde bus in het hart. Deze zit dus middels een grote bout en moer aan de auto vast en doordat rubber meegeeft gaat dat prima qua vervorming, totdat de boel na jaren op is.. PU geeft niet mee, dus de RVS bus zit los in de "diabolo", zit ook vast op dezelfde manier aan de auto, en wordt gesmeerd middels meegeleverd vet welke tussen het hart van het PU lichaam en bus zit. Echter past e.e.a. precies en blijft er niet meer dan een filmlaagje ter plaatse achter. Vraag me dus af of dat wel voldoende is..

Overigens heb ik nog niet gekeken dus dit euvel hoeft nog helemaal niet zo te zijn..

kijk bv ook ens of de onderste schokbreker-rubbers nog "bestaan"...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#6
Jambon schreef:"diabolo" is de grote rubberen, of in ons geval PU bus welke in de onderste draagarm zit, deze zit vervolgens opgesloten tussen zeg maar 2 stukken dik staal onder de bodem. Ik heb altijd al gekraak gehad met in- en uitveren doordat het PU niet meegeeft (het is immers geen rubber) en min of meer klemt tussen die 2 stukken staal. Verder heb ik m'n twijfels bij de wijze van smeren. De "diabolo" heeft in geval van het originele rubberen exemplaar een vast gevulcaniseerde bus in het hart. Deze zit dus middels een grote bout en moer aan de auto vast en doordat rubber meegeeft gaat dat prima qua vervorming, totdat de boel na jaren op is.. PU geeft niet mee, dus de RVS bus zit los in de "diabolo", zit ook vast op dezelfde manier aan de auto, en wordt gesmeerd middels meegeleverd vet welke tussen het hart van het PU lichaam en bus zit. Echter past e.e.a. precies en blijft er niet meer dan een filmlaagje ter plaatse achter. Vraag me dus af of dat wel voldoende is..

Overigens heb ik nog niet gekeken dus dit euvel hoeft nog helemaal niet zo te zijn..

kijk bv ook ens of de onderste schokbreker-rubbers nog "bestaan"...

alles was achter vervangen, dus ook die rubbers vd de schokbrekers..
ik zal deze link doorsturen naar "mijn monteur"

vast dank,
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  banden voor en achter Brat 27 15.604 7 May 2020, 09:10
Laatste bericht: Arjan.
  Schokdempers achter Volvo 164 244GL1978 1 2.551 26 September 2018, 17:57
Laatste bericht: Marc1970
  V70 XC 99' schokdempers achter. Pieterpost 3 3.737 2 January 2018, 22:00
Laatste bericht: Pieterpost
  Ophoging blokken onder veren achter 244 Erikvolvolvo 13 10.841 5 May 2016, 22:21
Laatste bericht: Marc1970
  Zware achter veren 245 EdRaket66 6 5.757 4 June 2015, 17:36
Laatste bericht: EdRaket66
  Schikdempers achter vervangen Kwekkel 2 7.149 11 August 2014, 23:34
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  veerschotels achter boven 245 gevraagd 245GLE1981 0 1.928 8 August 2014, 08:25
Laatste bericht: 245GLE1981
  Oeps, roest bij achter veren. En nu? DeKleef 9 11.586 24 June 2014, 08:28
Laatste bericht: DeKleef
  240/740 achter veren A_A 2 2.665 13 March 2014, 22:22
Laatste bericht: A_A
  geluid uit achtertrein zweedse schone 1 2.090 11 February 2013, 21:46
Laatste bericht: zweedse schone

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)