Berichten: 27
Topics: 6
Lid sinds: Jan 2012
Zoals hier te zien:
http://flic.kr/s/aHsjBHEzi3
Voor zover ik heb kunnen zien, is dit de enige roest op deze auto. (Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er verder niets is...)
Ik wil dit graag allemaal weghalen/neutraliseren/stoppen. Ik ben zelf (nog) helemaal niet handig en heb wel wat budget om dit te laten doen.
Zijn er in de regio Utrecht bedrijven die dit goed kunnen? Kunnen die dan ook meteen steenslag meepakken? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
mijn versie, andere deur en spuiten, want dat laatste moet je toch. Achterklep is een beschadiging dus daar zijn voldoende middeltjes voor om eea te stoppen (als je even wacht duiken alle oplossingen vanzelf hier op.. :wink: ). Plek onder de achterbank moet je eerst op de bodem opzoeken om vast te stellen hoe eea zich daar heeft ontwikkeld. Binnenscherm zou ik de "halve maan" verwijderen, alles (dus ook daaronder) goed schuren en behandelen en na afwerken de halve maan weer terug. Van te voren de inkepingen even markeren..
Berichten: 27
Topics: 6
Lid sinds: Jan 2012
Hmm, een nieuwe deur? Zo rot is die toch niet? Of zien mijn lekenogen dat verkeerd?
Het zijn trouwens twee deuren, ene plekje deur rechtsvoor, andere deur rechtsachter.
Enne, wat gebeurt er als die inkepingen niet op de goede plek terugkomen?
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
de roest zit in de felsrand, dat kun je alleen verwijderen door dat stuk plaatwerk er uit te slijpen, da's dus de buitenplaat, de binnenrand ontdoen van roest en herstellen/behandelen. Daar weer en nieuw stuk blik in en om lassen en de boel verder afwerken, en hopen dat de roest niet nog verder in die rand verstopt zit want dan blijf je aan de gang.. in principe kun je een paar late, zeg Polardeuren scoren voor weinig en die er inhangen, vervolgens alles goed conserveren.. het goed herstellen van wat je nu hebt kost ook tijd en dus knaken..
als die halve maan niet op die plek terug komt is de uitlijning van die veerpoot niet meer correct, maar da's niet zo spannend, bovendien laat je bout/moer nr 3gewoon zitten, dan zal de boel echt niet verdraaien, mits je er niet mee gaat rijden op dat moment.. gewoon 2 putjes intikken met een centerpons of een spijker..
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Deuren zijn op termijn niet te redden, roest zit al tussen deplaat. Alles wat je er nu aan uitgeeft is zonde.
Beter is zoals gezegd een paar Super Polar deuren scoren. Roest bij de achterwielbakken ,kwam bij mij van de achterruitrubbers. Als je moed verzameld hebt, haal dan eens de hele vloerbedekking eruit. Daar eindigt vaak het water van de lekkage. Veerpoot even met viltstift markeren (halve maan en binnenscherm om dezelfde afstelling van de veerpoot te houden. Even goed met antiroest behandelen, grondverf en kleur erop !
Succes !!
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 27
Topics: 6
Lid sinds: Jan 2012
27 August 2012, 23:18
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 August 2012, 23:32 door matthijs.)
Ok duidelijk, nieuwe deuren dus.
Op de sloop gaan halen? Wat kost dat zoal per deur? En moeten dat estate deuren zijn, of mag sedan ook?
En de kleur van de auto is bordeauxrood metallic. Als die deuren gespoten worden, komt dat dan wel goed overeen met de rest van de auto?
Berichten: 677
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
Ik persoonlijk zou de plekken gewoon goed schuren en spuiten, die deuren(en de rest) kunnen dan echt nog wel ff mee hoor(lees jaren als je het goed doet) het is enkel optisch.
Berichten: 1.520
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Deuren van een (vierdeurs) sedan en estate zijn gewoon hetzelfde, die kan je gewoon uitwisselen. Persoonlijk zou ik beginnen met de plekjes allemaal goed blank te schuren, roestomvormer erop en dan kan je er nog even tegenaan. In de tussentijd kan je uitkijken naar nieuwe deuren. Bordeaux is wel een redelijk vaak voorkomend kleur, met wat geluk kan je ze in hetzelfde kleur scoren. En een beetje een zichzelf respecterende spuiter zou toch niet te veel kleurverschil moeten hebben bij het herspuiten van de deuren hoor..
Berichten: 27
Topics: 6
Lid sinds: Jan 2012
Ok, goed te horen.
Ik ga nu idd eerst alle plekken 'gewoon' behandelen. En dan op mijn gemakje naar nieuwe deuren zoeken. Heb er al een paar gezien voor eur 25,- in bordeaux, zouden ook hard zijn. Weet alleen nog niet of ze ook metallic zijn, kan ik door al het stof en de spinnenwebben op de foto niet zien...
Berichten: 9.969
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Dat zijn plekjes van niks. Elke 240 heeft inmiddels dat soort plekjes in de deuren ben ik bang, zelfs als mensen die 'hard' noemen. Ik krab het schoon (kit eraf etc) en dan wat menie oid erop, jaarlijks nalopen. Wat wel de moeite is, is de deurpanelen eraf halen en de binnenkant vd deuren uitgraven zodat ze netjes drogen na regenbuien.
Die plek onder de achterbank zou ik wat verder exploreren (ook aan de andere kant), die roest komt meest van onderaf waar de chassisbalk vlak langs de wielkast loopt, ter hoogte van de schokbrekerbevestiging. Ook daar weer uitbaggeren, tectiel wegsteken, behandelen, kan die weer jaren mee.
Bordeaux van de laatste bouwjaren is altijd metallic, er zijn niet zoveel kleuren geleverd. Veerpootdingetje kan je rustig loshalen, blijft wel aan 1 moertje hangen, zelfs als er wat verschuift geen probleem, afstelling is niet zo precies.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969