Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boedr's 164's
#91
Weer eens off-road gegaan ditmaal op advies van de domdom, deze keer lukte het helaas niet teveel gereedschap achterin denk ik, was naar de 164 geweest om hem weer eens te starten na 11mnd.
Uiteindelijk eruit getrokken door een 4x4 wel avontuurlijk zo, anders maak je nooit wat mee zonder risicoTongue
[Afbeelding: WP_20141109_012_zpscf803712.jpg]

Daarna de remmen achter eens aangepakt was er keurig mee door de apk heen gekomen maar vond ze wel wat klemmen dus op voorhand al een paar remklauwen ed gekocht, was iets harder nodig als gedacht.
[Afbeelding: WP_20141111_001_zps730ed28e.jpg]
[Afbeelding: WP_20141111_004_zps655b6451.jpg]
V-snaar bleef ook piepen om gek van te worden en dit was de 3e snaar in 20.000km tijd.. heeft een andere oorzaak dus verder gekeken de torsiedemper lijkt na 345.000km toch versleten te zijn de baan waarover de v-snaar loopt heeft een diepe inkeping en het rubber zelf is ook gebarsten dus die vervangen en ondanks dat de distributieriem nog 30.000km mee kon ik was er toch in de buurt en had hem liggen dus ook maar vervangen.
[Afbeelding: WP_20141115_002_zps7dc7de2a.jpg]
[Afbeelding: WP_20141115_003_zps27a7e771.jpg]
[Afbeelding: WP_20141115_004_zpsee508b3d.jpg]
binnenkort de bruine bakolie en achterasolie verv samen met een kleine beurt.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
#92
even een kleine update betreffende de 164 even gekpoieert van volvokv:

De 164 is al 13 maanden gestald wachtend op betere tijden, stiekem hoop ik hem met mijn verjaardag weer op apk te zetten, maar dan moet ik wel een foutje in de lpg kabelboom opsporen het bleek dat 1 injector open bleef staan.
Ook rateld de motor af en toe op hogere toeren ik dacht lagers ivm lage oliedruk maar laatst schoot me te binnen dat het ook wel eens pingelen zou kunnen zijn daar ik een redelijk scherpe ontstekingscurve heb.
Laatst de auto nog wel even gestart en laten opwarmen om alles een beetje los te houden.

plannen: funauto/ trackauto

Motor: ~250pk, 300+nm dit te bereiken door losse gasklephuizen, verhoogde compressie, poorten/kamers redelijk extreem bewerken en andere nokkenas.
revisie van het onderblok met lichtgewicht vliegwiel en alles laten balanceren, weet niet of ik orginele zuigers en drijfstangen wil.

ophanging: wattslink, spax schokdempers, huidige verlagingsveren, andere vorm van stabilisatiestangen mischien van Sellholm en Kaplhenke draagarmlagers aan de achterkant.

besturing: volvo 240 stuurhuis, of een soortgelijk iets dat past

aandrijflijn: huidige orginele speras eronderuit en een torssen differentieel in een andere achteras, versnellingsbak voorlopig m47 we zien wel als deze kapot gaat mischien dan een t5/t56?

Carrosserie: restaureren, mischien een rolkooi.

En dit zijn uiteraard iets te lange termijn ideeen haha :lol:


Deze update doe ik even want afgelopen week zag ik iets op marktplaats dat ik toch moest kopen al moest ik er wel de hoofdprijs voor betalen maar beter als in zweden halen.
[Afbeelding: WP_20150225_001_zpspy3bquu5.jpg]
[Afbeelding: WP_20150225_002_zps6snnnip9.jpg]
[Afbeelding: WP_20150225_003_zpspsjad58f.jpg]
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
#93
ah.. dus jij hebt um te pakken.. Wink
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#94
Een aantal weken geleden mijn 164 verhuist vanuit de kas naar mijn nieuwe garage zodat ik er weer aan kan hobby'en en dat hij weer eens de weg op kanSmile
na 1,5 jaar stilstand (tussendoor 2x gestart en goed warmgedraaid) startte hij nog steeds prima op het megasquirt systeem Smile
[Afbeelding: WP_20150824_006_zpst3vlsvuh.jpg]
[Afbeelding: WP_20150825_002_zps1kjcr3s4.jpg]
[Afbeelding: WP_20150831_001_zpst9kxpuct.jpg]
[Afbeelding: WP_20150826_001_zps2szwlqt6.jpg]

Voor de apk moeten er 2 dingen gebeuren: remmen en zorgen dat hij op lpg loopt, ik wil er weer even mee rijden en dan weer verder opknappen.

Aangezien ik vaker trackday's wil rijden met de 164 ga ik het niet vervangen voor orginele delen maar voor remmen van een volvo rond bouwjaar 2000 met ~300mm schijven.

[Afbeelding: WP_20150923_005_zpswecwfzyx.jpg]
[Afbeelding: WP_20150923_009_zpsrxjuwkqn.jpg]

Het past maar net binnen de 16 inch velgen: perfect Smile, nu nog de adapters even laten maken cadtekeningen zijn bijna klaar.

Met de volvo 240 ben ik naar zolder geweest, erg zwaar voor de remmen meerdere malen van 135 naar 40 afremmen, maar het blijft o zo gaaf.
Vooral als je op het droge door iedereen word ingehaald en als het begint te druppelen iedereen inhaalt RWD for life :lol:
[Afbeelding: WP_20150905_005_zps3vue4s6t.jpg]
[Afbeelding: WP_20150905_006_zpsbfamgjvt.jpg]

En nog een filmpje in de regen gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=_K6Bw3fgNCQ
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)