Hallo,
Ik kon aan dit setje komen voor de ama. Leek me wel wat. Komt overigens uit een kever en aan de metertjes te zien hebben ze origineel in een audi gezeten (staan 4 ringen op de wit plastic behuizing.)
Overigens zitten de meters (rond 52 mm) gemonteerd in een dikke alu gepolijste plaat waarin de sparingen zijn gemaakt voor de meters! Fraai stukje werk.
Het ziet er dus mooi uit. Maar nu zou ik graag willen weten welke druksensor en tempsensor ik moet zoeken voor de B20 passend bij de VDO meters.
Volgens mij zijn alle druksensoren wel 1/8 NPT maar dan zijn ze er voor een uitlezing van tot 5, 7 of 10 Bar. Moet ik een sensor hebben van 5 Bar of moet ik alleen naar de weerstand kijken (of was dat de tempsensor! hmm..)
Zelfde geldt voor de temperatuur uitlezing. Is dat een 1/2"npt aansluiting op de B20 blokken?
Er is vast iemand die eea aan parate kennis heeft. Waarvoor bij voorbaat dank..
Heb er ooit met Edwin over gemeeld maar heb het niet goed opgeslagen....
Ik kon aan dit setje komen voor de ama. Leek me wel wat. Komt overigens uit een kever en aan de metertjes te zien hebben ze origineel in een audi gezeten (staan 4 ringen op de wit plastic behuizing.)
Overigens zitten de meters (rond 52 mm) gemonteerd in een dikke alu gepolijste plaat waarin de sparingen zijn gemaakt voor de meters! Fraai stukje werk.
Het ziet er dus mooi uit. Maar nu zou ik graag willen weten welke druksensor en tempsensor ik moet zoeken voor de B20 passend bij de VDO meters.
Volgens mij zijn alle druksensoren wel 1/8 NPT maar dan zijn ze er voor een uitlezing van tot 5, 7 of 10 Bar. Moet ik een sensor hebben van 5 Bar of moet ik alleen naar de weerstand kijken (of was dat de tempsensor! hmm..)
Zelfde geldt voor de temperatuur uitlezing. Is dat een 1/2"npt aansluiting op de B20 blokken?
Er is vast iemand die eea aan parate kennis heeft. Waarvoor bij voorbaat dank..
Heb er ooit met Edwin over gemeeld maar heb het niet goed opgeslagen....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..