Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Dit roestvlekje is bij lange na nog geen structureel probleem, polyester werkt in dit soort gevallen heel goed om mijn Volvo vloot waterdicht te houden. Zie het als roestpreventie.
Volvo heeft de dorpel ook met polyester behandeld. EÃn van de redenen dat ze zo lang goed blijven.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Het gaatje in de bodemplaat is nu netjes dicht met de Polyester. Ik heb het van buiten met bitumen spray behandeld en van binnen in de primer gezet. Vanavond leg ik de vloerbedekking er weer in. De vermoedelijke oorzaak van dit euvel is lekkage van het rechter achterruitje (combi). Ik zie achter de rubberen afdichting aan de binnenkant ook al wat roestvorming.
Zijn dit vaker voorkomende problemen? Hoe dit te behandelen? Kan ik simpelweg de boel dichtkitten of moet het ruitje er uit?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
17 July 2012, 20:55
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 July 2012, 21:02 door Marc1970.)
Ja daar piept water over de sponning heen, omdat het rubber geen goede afwatering heeft (latere modellen wel). Op zich zit er bovenlangs het rubber een hoop kit maar die is inmiddels al hard en dicht niet meer. Oplossing is dus een flinke spuit vol teer te vullen en bovenin tussen rubber en sponning klodderen.
ALs je het netjes wilt doen, de ruit eruit drukken (rondom lossen, binnenrand rubber op veel plekken optillen met houtjes en van binnenuit duwen met de voeten), sponning oplappen en ruit weer terug (touwtje-techniek). Toch nog redelijk houtje-touwtje, zie
http://www.dafclub-oud.nl/, Techniek, Vervangen raamrubber .
Jouw lasmannetje heeft nog geen slechte Volvo's gezien denk ik, kan vele malen erger. Ben wel benieuwd naar de gaten in de dorpel.
PUR, daar heb ik 'mooie' resultaten van gezien.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969