Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
centrale deurvergrendeling
#1
heeft iemand al eens geprobeert centrale deurvergrendeling intebouwen in het oude model 242 ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#2
ik heb een setje van Spy ingebouwd, Frox heeft um er meen ik ook in zitten. Relatief eenvoudig. Belangrijkste is de draaddoorvoer naar de deuren, dat moet wel goed gebeuren.

Overigens is dat een nieuwerwetse set, dus met ab..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
Jambon schreef:ik heb een setje van Spy ingebouwd, Frox heeft um er meen ik ook in zitten. Relatief eenvoudig. Belangrijkste is de draaddoorvoer naar de deuren, dat moet wel goed gebeuren.

Overigens is dat een nieuwerwetse set, dus met ab..

hmm klinkt goed. denk je dat het mogelijk is dat de kofferbak klep ook hier op aangesloten kan worden.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#4
daar zijn modules voor, moet ik nog ens induiken (de materie, niet de kofferbak..) Wij hebben in principe dezelfde auto op dit gebied. is dit materiaal iig.. Wat je doet is ipv het slot verdraaien, een mechaniek toepassen wat achter het slot vandaan draait, net omgekeerd dus.. maar moet wel plek voor zijn. Daar zal wat voor moet worden gefabriceerd. Plek is er wel..

Overigens moet je ivm zware klep ook iets maken wat hem iets opendrukt, anders istie meteen weer dicht, en dat mag ook weer niet te stevig zijn, anders gaat ie niet open..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#5
Jambon schreef:daar zijn modules voor, moet ik nog ens induiken (de materie, niet de kofferbak..) Wij hebben in principe dezelfde auto op dit gebied. is dit materiaal iig.. Wat je doet is ipv het slot verdraaien, een mechaniek toepassen wat achter het slot vandaan draait, net omgekeerd dus.. maar moet wel plek voor zijn. Daar zal wat voor moet worden gefabriceerd. Plek is er wel..

Overigens moet je ivm zware klep ook iets maken wat hem iets opendrukt, anders istie meteen weer dicht, en dat mag ook weer niet te stevig zijn, anders gaat ie niet open..

hmmm dat word nog leuk. ik denk dat eerst maar eens voor de deuren mezelf ga inlezen en dan kijken of het em word.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#6
kom anders een keertje kijken, de boel ligt toch nog open..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
Jambon schreef:kom anders een keertje kijken, de boel ligt toch nog open..

Nog steeds of alweer Raymond? ;-)
Bij mij ligt de bedrading er al van de centrale portiervergrendeling...alleen is de module toen helemaal nat geworden en naar de filistijnen......kan je hier gewoon een andere unit op aansluiten van een ander type? Doorknippen en weer aansluiten?
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
#8
nog steeds... draden ff doormeten, andere module ...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#9
Vandaag in mijn 244 (1974) ingebouwd. Inclusief verzenden 33 euro.
Alleen de voordeuren ingebouwd. Achter leek wat lastiger en heb ik laten zitten.

http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrend...bediening/


Uurtje of 2 inbouwen.
Werkt allemaal goed
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
#10
..goed verhaal..! nou Laurens.., als Lars het kan... :wink:
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)