Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
projectje
#1
Hoi,

Bijgaande een hoop foto's van een projectje van mij. In juni 1995 mee begonnen en ik hoop haar dit jaar geheel af te hebben. Inderdaad 17 jaar! Er waren een paar plekjes op de auto toen ik em kocht en ik dacht: dat pak ik ff goed aan. Ik kocht wat nieuw plaatwerk, dat bleek klokkeholmer spul te zijn. Na het eerste stukje proberen meteen het spul bij het oud ijzer gegooid, wat een k*t spul is dat zeg. Dus al het plaat dat ik vervangen heb is orgineel volvo, nieuw gekocht bij de volvo dealer of op sloperijen uit schade auto's gezaagd. Had het geluk dat in 1997 in Noorwegen de apk ingevoerd werd met als gevolg vele 140 en 240 op de sloop.
Het staat een beetje door elkaar heen, heb net de foto's ( pre-digitaal) terug gevonden en ff in gescand.
Mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel.

Groet,

Mathieu.

[Afbeelding: 1421.jpg]
[Afbeelding: 1422.jpg]
[Afbeelding: 1423.jpg]
[Afbeelding: 1425.jpg]
[Afbeelding: 1426.jpg]
[Afbeelding: 1427.jpg]
[Afbeelding: 1428.jpg]
[Afbeelding: 1429.jpg]
[Afbeelding: 14210.jpg]
[Afbeelding: 14211.jpg]
[Afbeelding: 14212.jpg]
[Afbeelding: 14213.jpg]
[Afbeelding: 14214.jpg]
[Afbeelding: 14215.jpg]
[Afbeelding: 14216.jpg]
[Afbeelding: 14217.jpg]
[Afbeelding: 14218.jpg]
[Afbeelding: 14219.jpg]
[Afbeelding: 14220.jpg]
[Afbeelding: 14221.jpg]
Antwoord
#2
altijd de mooiste foto's.. 142E? en 17 jr, och, ik heb sinds "84 een 544 in de schuur staan...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
Hoi Jambon,

Inderdaad, 142E. Amerikaanse uitvoering. Ooit Full options als airco, leer. getinte ruiten enz. Helaas was de airco foetsie, nu heeft ie orgineel golden schuifdak. Ook de automaat heb ik vervangen voor een 4 bak met overdrijf. Ik moet nog meer foto's hebben, zal eens kiken of ik die nog kan vinden.

Groet,

Mathieu.
Antwoord
#4
Wat een project zeg! Wat zijn je plannen ermee? Nou 'ie toch uit elkaar ligt kan er net zo goed een B230 (turbo) in :wink:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#5
Madman schreef:Hoi Jambon,

Inderdaad, 142E. Amerikaanse uitvoering. Ooit Full options als airco, leer. getinte ruiten enz. Helaas was de airco foetsie, nu heeft ie orgineel golden schuifdak. Ook de automaat heb ik vervangen voor een 4 bak met overdrijf. Ik moet nog meer foto's hebben, zal eens kiken of ik die nog kan vinden.

Groet,

Mathieu.
goed verhaal, heb je dan het oude dash met aparte onderpanelen zonder handschoenkastje? Je kunt in Boxtel (oa) een aftermarket AC kopen om zelf in te bouwen, zou wel geinig zijn, zie je nauwelijks hier.. Heb je dan ook de accessoire kaartvakken op de deuren..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#6
Hoi Yellow240,

Heb hem zo orgineel mogelijk gehouden, dus ook de motor. Motor is geheel gereviseerd waarbij ook de zuigers, drijfstangen uitgewogen zijn en daarna is het hele spul inclusief krukas met vliegwiel uitgebalanseerd. Dat is dus echt goed te merken! Enige niet orginele aan de motor is het simson uitlaatspruitstuk, het orginele was stuk dus vandaar een nieuwe. Overigens zijn de foto´s die hier staan van voor 1999, inmiddels zit de auto weer vrijwel inelkaar.

Groet,

Mathieu.
Antwoord
#7
Simson, altijd beter.. ;-) uitbalanceren heb ik ook laten doen, zo ook is de krukas met aanverwanten dynamisch gebalanceerd, wat me meteen opviel is de "resonantie" rond 120 weg is, beide auto's daarvoor hadden dat, loopt ie mooi door.. en met "E" natuurlijk helemaal.. neem aan dat je um in deze kleur hebt gehouden..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#8
Mooi om te zien, is een heel project geweest!
Antwoord
#9
Hoi,

Weer eens een update, als gewoonlijk heeft het mij de zin en tijd ontbroken om er mee verder te gaan. Nu zit ik even zonder werk dus maak van de nood maar een deugd en heb de draad weer opgepakt. Zo'n 2 jaar terug is de auto strakgemaakt en gespoten door een spuiter in Sneek. Ik heb lang nagedacht over de kleur maar uiteindelijk heb ik besloten de auto een andere kleur te geven, nl 103. Dit is bordeaux rood wat eigenlijk geen 140 kleur is maar van een 164. Ik moet zeggen nu ik de auto zo zie dat ik zeer content ben met mijn keuze. De afgelopen dagen heb ik het voorruit gemonteerd en vele zaken in het interieur teruggeplaatst. Vandaag heb ik de auto naar buiten gereden en de motor een tijdje laten draaien. De komende dagen moet ik nog een hoop kleine dingen doen en hoipelijk lukt het me om volgende week de apk erop te hebben. Bijgaande enige foto's. ( kenteken verlichting wordt nog vervangen door een nieuwe, ziet er zo niet uit!)

Groet,

Mathieu.

[Afbeelding: P1010325.jpg]
[Afbeelding: DSC05132.jpg]
[Afbeelding: DSC05137.jpg]
[Afbeelding: DSC05141.jpg]
[Afbeelding: DSC07601.jpg]
[Afbeelding: DSC07602.jpg]
[Afbeelding: DSC07603.jpg]
Antwoord
#10
Chique kleurtje!
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)