Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slechte zondag vandaag...
#1
Hallo allemaal,

Ik heb enige tijd geleden een 1988-er 240 aangeschaft welke nog goed in de lak zit. De lak was wat verkrijt maar heb daar een fantastisch spulletje voor om dit er mooi af te poetsen (Meguairs Ultimate Compound). Ik ben daarmee stapsgewijs begonnen om de auto in delen te poetsen en in de was te zetten met een zeer mooi resultaat.

Nu heb ik zojuist de auto gewassen wat ik regelmatig doe en nu zitten er tot mijn grote schrik op mijn achterklep en het dak (welke reeds mooi gepoetst zijn en in de was staan) allemaal lichte vlekken. Om een beeld te geven, het lijkt net of er allemaal grote druppels met kalkwater zijn opgedroogd. Wat een ellende. Ik heb de Commandant 4 erbij gepakt, geen resultaat, komt gewoon weer terug. Ik heb mijn poetsmiddel met abrasieve nanodeeltjes erbij gepakt, geen resultaat....

Heeft iemand enig idee wat ik hier eventueel nog aan zou kunnen doen, of word dit gewoon de spuiter??

Alvast dank!

(een verdrietige) Jeroen
Antwoord
#2
de toplaag is verkrijt, dat kun je er afpoetsen, de lak an sich is verouderd en ingebrand, zal dus snel weer verkleuren, mijn auto ziet er na een regenbui uit als een groen luipaard, parelen als een malloot, maar alleen mooi op enige afstand, jammer maar helaas en zo, hij zal uiteindelijk een keer worden overgespoten..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
Heb je daar een foto van?

Wel vreemd dat je dat met groene Commandant niet weg krijgt.
Antwoord
#4
je krijgt het wel weg, maar als de oppervlakten voldoende zon hebben gezien komt het weer net zo snel terug.. Ik ben 3x over de auto heengeweest met de machine en in stappen volgens het gebruikte poetsmateriaal icm de juiste pads voor de machine. Resultaat is spekglad, als ie schoon is blijft er nauwelijks water op de auto achter, maar wat er wel achterblijft zijn de "vergrootglaasjes" en veroorzaken met het voorjaarszonnetje mooie ingebrande vlekken.. da's in een paar minuten gebeurd. geloof me dat naar buiten rennen en afzemen na elke bui gaat vervelen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#5
Bedankt voor jullie reacties.

Ik vrees dus dat het sparen wordt voor een respray.. maar dan moet ie wel helemaal.

Ik zal proberen een foto te maken.

Het gekke is dat ik er helemaal niets van zag toen ik hem enkele weken geleden gepoetst had, zag er prima uit en nu, weken later, verschijnt het ineens.

Heel vreemd..

En Jambon, lijkt me echt heel vervelend om elke keer je auto af te zemen, allemachtig..
Antwoord
#6
Heb net geprobeerd een foto te maken maar er staat teveel zon om het op de gevoelige plaat te krijgen..

Het zijn allemaal witachtige vlekken met allemaal een eigen vorm en geen ronde vorm die je zou verwachten bij regendruppels bijvoorbeeld.

Ik tast echt volledig in het duister over de oorzaak hiervan. Ik heb het in mijn autoliefhebbers carriere nog nooit eerder gezien. Ga binnenkort wel even langs bij het locale schadebedrijf, welllicht kunnen zij mij opheldering geven.
Antwoord
#7
[URL="http://volvolvo.nl/showthread.php/11534-Slechte-zondag-vandaag...?p=302582&viewfull=1#post302582"]bump..

[/URL]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#8
..dit soort ellende denk ik..?

[Afbeelding: 2340353080102125362S600x600Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#9
Hallo Jambon,

Het lijkt er verdacht veel op, met name de vage vlekken tussen de grote vlekken in die wat vaag zichtbaar zijn, die lijken het meest.

Ik durf de auto straks niet meer buiten te zetten als dit zo doorgaat, niet best. Ik heb wel met je te doen hoor als ik je auto zo zie...
Antwoord
#10
het is wel veertig jaar oud hè, ben al blij dat ut alleen z'n kont is, jammer maar helaas, roestvrij houden is dan belangrijker.. alle reden te meer om er op termijn iets mee te doen als "sage green"..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vandaag kachelmotor gedemonteerd Frank&Frida 11 3.585 27 July 2021, 20:38
Laatste bericht: Wijnand

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)