Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Injector reiniger
#21
bij onze nw tuut gaf het een groot verschil, en dat voor 1200cc..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#22
Kerosine is niet octaanverhogend, het is een iets zuiverdere vorm van diesel, als lampolie, vettig spul. Het spul wat octaanverhogend werkt is Avgas 100LL (da's 100 MON of iets van 106 RON), dan moet je 50:50 mengen om van 98 102 te maken. Dure hobby, vliegtuigbenzine.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#23
Let wel op! niet iedere 'nieuwere' auto is bestand tegen dit soort toevoegingen. de injectoren van tegenwoordig zijn zo fijn en geavanceerd dat ze, hoe raar het ook klinkt, minder goed tegen andere vloeistoffen kunnen als dat ze voor bestemd zijn. als voorbeeld: ik heb een tijdje bij toyota gewerkt waar eens een mevrouw kwam die benzine in haar diesel getankt had. wij alles leeg pompen en uit eindelijk hebben we 4 nieuwe injectoren gezet omdat deze helemaal kapot waren...
Antwoord
#24
Maar dat was vast een common rail diesel met een +1000 bar dieselinectiesysteem. Daarbij hoeft maar weinig mis te gaan om de injectoren te laten druppelen.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#25
klopt maar aangezien de topicstarter het over zijn fiat panda had. deze benzine motoren zijn naar mijn weten ook met een hoge druk brandstof systeem uitgevoerd. fiat was tenslotte ook de bedenker van de common rail Smile
Antwoord
#26
haak ik meteen ff in, Fiat schrijft dit product ook voor, voegt zelf ook toe tijdens een beurt..

En wat kero betreft, vraag ik me af wat de toegevoegde waarde daarvan dan is in octaanboosters en reinigers..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#27
Anyweg, mijns inziens is de injectorreiniger geen reden voor meer vermogen.
Antwoord
#28
oh nee, dat niet, eerder vermogenherstel, bleek dus nodig..

..helaas nog nergens een leverancier van Tunap (het voorgeschreven goedje) gevonden..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#29
Ow, is dat een voorschrift vanuit Italië of schrijft je dealer dit voor Jambon?
En wat betreft common rail benzine motoren, die verstuivers heb ik nooit gezien. Weet wel dat een dieselverstuiver overlijd als deze niet met diesel gesmeerd word. En hoe hoger de drukken, des te kritieker wordt de afsluiting van de verstuivernaald.
Antwoord
#30
Volvo 142 B23 schreef:Ow, is dat een voorschrift vanuit Italië of schrijft je dealer dit voor Jambon?
En wat betreft common rail benzine motoren, die verstuivers heb ik nooit gezien. Weet wel dat een dieselverstuiver overlijd als deze niet met diesel gesmeerd word. En hoe hoger de drukken, des te kritieker wordt de afsluiting van de verstuivernaald.
nee Fiat zelf, omdat het op de hoge (in verhouding tot wanneer je eea zelf doet..) rekening staat, ben ik meteen gaan bellen, blijkt te moeten van de fabriek uit. VW gebruikt hetzelfde spul dus... reden de huidige brandstofkwaliteit en een negatief resultaat van leanburnmotoren..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)