Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
shit volvo start niet meer
#11
Jambon schreef:zekering zit in dat zwarte 2 delige houdertje in de rode draad, beide helften tegen elkaar wegdraaien..

..en ik zie r nog 1tje, het kleine zwarte doosje waar ook 2 rode draden vanaf onder in gaan..

Die heb ik meteen even schoongemaakt maar die lijkt niet in het lpg circuit te zitten....

Antwoord
#12
Op het "safety car "relais (foto motorruimte ) zitten 4 witte stekkers.
In ÃÃn van die stekker steekt nog een stukje paars draad.
Hoort ie daar op?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#13
Het is een Kjet:
De benzinesysteem+ = doorgeknipt om de lpg knop te voeden.
De benzinepomp draait alleen als de startmotor loopt (startfase) die hoor je op stand II dus niet. Pas als de motor loopt neemt een ander relais dit over.

Kortom, als door de LPG knop de benzinepomp niet wordt gevoed is dat je afsluiter. In de benzine stand is dit systeem dus orgineel.

Het relais in het midden van je schema is dus het LPG choke relais. Die laat het gas stromen...
[img][/img]
Antwoord
#14
pepijnwk schreef:Die heb ik meteen even schoongemaakt maar die lijkt niet in het lpg circuit te zitten....

Dit is mistlampen en verstralers...
[img][/img]
Antwoord
#15
Beweeg je bobine aansluitingen eens, stand II op LPG....(slecht contact ?) Hetzelfde kan gelden voor je zekeringenhouder...
[img][/img]
Antwoord
#16
, ik heb dezelfde knop en dezelfde verdampert.
Laatst ook alle bedrading in kaart gebracht, dus wellicht heb je daar wat aan.

Als ik naar de achterkant van jou GMS-knop kijk, zie ik Paars, Rood en geel aan de ene kant (kant van de schakelaar) en Rood, Blauw, Zwart aan de andere kant (kant van de LPG-niveau-indicatie-lampjes)

Geel - zit aan de LPG-kant van de schakelaar; is doorverbonden met Rood van de lampjes-kant, en gaat naar Safety-relais
Rood- is de middelste van de "schakelaar-kant"
Paars- Zit aan de Benzine-kant van de schakelaar; dit is dus de Benzinestand, die gaat als het goed is naar je Benzine-afsluiter

Zwart - naar massa
Blauw- gaat naar je lpg-tank-meter
Rood - doorverbonden met Geel aan de andere kant

Als je de draden even vergelijkt met mijn setup, moet je er ongetwijfeld uitkomen.

Succes.

http://volvolvo.nl/showthread.php/8160-l...post284725

Klikkerdeklik vooreen grotere pic voor de geinteresseerden.

[Afbeelding: lpgsmall.jpg][/URL]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#17
edwin schreef:Op het "safety car "relais (foto motorruimte ) zitten 4 witte stekkers.
In ÃÃn van die stekker steekt nog een stukje paars draad.
Hoort ie daar op?
Goed gezien! Maar dat is hem niet. Er zit nog een mooie stekker op de paarse draad die origineel lijkt. Geen afgeknipt eindje...

Antwoord
#18
Dank voor de reacties! Marc en bedankt voor je schema Rob. Ik kan nu het weekend helaas niet sleutelen maar ga snel weer mee aan de slag. Zal wellicht inderdaad een slecht contactje zijn.Nou nog even bepalen welke het is.......

Antwoord
#19
Btw, mijn GMS-schakelaar is gezekerd (middelste draad aan schakelaar kant, dus tussen LPG en Peut-stand in (in mijn schema rood, bij jou ook)
Draad loopt van schakelaar naar zekeringkast en daarergens tussen hangt de zekering (onder het stuur ergens).
Die wellicht over het hoofd gezien?

Btw, waar is jou benzineafsluiter??????
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#20
abbabak schreef:Het is een Kjet:
De benzinesysteem+ = doorgeknipt om de lpg knop te voeden.
De benzinepomp draait alleen als de startmotor loopt (startfase) die hoor je op stand II dus niet. Pas als de motor loopt neemt een ander relais dit over.

Kortom, als door de LPG knop de benzinepomp niet wordt gevoed is dat je afsluiter. In de benzine stand is dit systeem dus orgineel.

Het relais in het midden van je schema is dus het LPG choke relais. Die laat het gas stromen...

Hier geeft Marc volgens mijn dat er dus geen feitelijke afsluiter is. Maar de plus van de injectie in de gasschakelaar wordt daar onderbroken....

Ik heb echter de draad nog niet gevonden...... Klopt dit Marc?

Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Volvo 240 aandrijfas monteren Thomas Driessen 7 844 22 August 2023, 21:05
Laatste bericht: Thomas Driessen
  Onderdelen Volvo 144 1971 Pludoris 18 6.402 9 June 2023, 11:16
Laatste bericht: Jambon
  Verwarming Volvo 240 2.3i (1992) Biopowerenschede 1 2.184 21 January 2020, 20:32
Laatste bericht: Marc1970
  thermostaat vervangen volvo 244 diesel h.vdweetering 2 4.095 6 January 2017, 11:14
Laatste bericht: h.vdweetering
  Volvo site met exploded views en onderdeelnummers van alle modellen DanielR 2 6.642 4 January 2017, 11:28
Laatste bericht: DanielR
  Vervuilde brandstoftank Volvo 142 schoonmaken Bavadi 2 4.972 4 October 2016, 18:51
Laatste bericht: Marc1970
  Onderhoud Volvo 145 van 1973 Bram met een 245 11 14.500 24 February 2016, 11:30
Laatste bericht: oudevolvo
  Volvo s80 2.4 comfort (bj 2000) verschillende problemen. JermaineS 34 31.951 6 February 2016, 07:17
Laatste bericht: Dirk342
  Uitlijnen Volvo 142 '73 Bavadi 9 7.816 12 November 2015, 15:27
Laatste bericht: Bavadi
  Volvo V40 1.8 houd in patrickkolk 0 2.494 20 July 2015, 15:39
Laatste bericht: patrickkolk

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)