Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
164 krijgt een tweede leven
#11
Dank voor de reacties!
Tellerandrijving is geen probleem, want dat wordt toch sowieso een elektrische oplossing (zoals bijvoorbeeld huke basart aanbiedt).
Het geld.. Tsja, staan nog aan het begin, dus nu vooral denken aan alle oplossingen, afstrepen kan later nog Wink

Hopelijk kan ik dit weekend EINDELIJK weer eens verdergaan...

Wat denken jullie dat een B30e blok waard is?
Ik heb net gevraagd naar de kilometerstand, dus dat komt nog.
Maar ik vraag dit aangezien injectie in de toekomst op het verlanglijstje staat,
en me een aanbod is gedaan voor een e-blok, voor 300 euro! (in vergelijking met wat ik hoor; €500 voor een kop zeer goedkoop)
Uiteraard goedkoop is duurkoop, maar zeker overwegen toch Wink
1970 164, Djupgrön, Beige läder (stiekem deurpanelen van lichte kleur)

Foto's, restauratie: http://volvorestauratie.blogspot.com/
Antwoord
#12
Zo te zien kun je beter een handgeschakelde 960 3ltr kopen en er een 164 ervan maken met 24 klepkes...........
Blijft op deze manier een 6-cilinder wat altijd goed staat en past bij de papieren!

Bedrading wordt een heel klein beetje gecompliceerder maar ik vermoedt zo dat jij niet tegen al teveel uitdagingen opkijk!?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#13
Jambon schreef:modern zou ik indien mogelijk (veel kan als je het kunt maken) toepassen, dus M90 (alhoewel ik dáár nog geen ervaring mee heb) anders gewoon de M410 zoals ie achter een B30 hoort dus mÃt OD. En die kan er tegen.. M46/47 ben ik bang dat je die op termijn om zeep helpt.. M46 is wel zwaarder, later type OD dan de toenmalig M41 van de B18/20, maar niet voor niets is er een M410 achter de B30 gekomen.. Zelfs kortstondig achter de B20E..!

Volgens mij zijn er zat M46 bakken achter 165 - 185 pk turbos van zowel 7 als 9 serie gehangen. Zou die werkelijk slechter (zwakker) zijn dan de M410?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#14
Hoi iedereen,

De J-type overdrives van een M41/M410/M46 zijn volgens mij allen hetzelfde.
Het verschil zit in de versnellingsbakken.
M41 t.o.v. M410:
-andere primaire as.
-sterkere lagering.
Antwoord
#15
skidje schreef:Zo te zien kun je beter een handgeschakelde 960 3ltr kopen en er een 164 ervan maken met 24 klepkes...........
Blijft op deze manier een 6-cilinder wat altijd goed staat en past bij de papieren!

Bedrading wordt een heel klein beetje gecompliceerder maar ik vermoedt zo dat jij niet tegen al teveel uitdagingen opkijk!?

Mmmm... Verdient niet direct mijn voorkeur..
Wellicht voor een ander project in de toekomst..

Deze auto wil k upgraden voor dagelijks gebruik, zonder dat je een 164 óm een modernere auto heen bouwt.
Maar je hebt zeker gelijk dat dat een leuke conversie is, en die zou ik ook ooit graag nog ns maken!

En ik ben toch benieuwd naar die versnellingsbakken, de meningen zijn dus zeker zeer verdeeld...
Ook op Turbobricks lijken ze het hier niet eens over te worden..
1970 164, Djupgrön, Beige läder (stiekem deurpanelen van lichte kleur)

Foto's, restauratie: http://volvorestauratie.blogspot.com/
Antwoord
#16
De M400/410 tandwielkast is niet van Volvo maar van Getrag. Meest bouwen die aardige bakken maar de M400/410 maakte de verwachtingen niet waar zeg maar. Vooral de smering van de lagers was niet geweldig.

De overdrives zijn allemaal van Laycock de Normanville, erg solide als zodanig.

http://forums.swedespeed.com/showthread....ansmission
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#17
oscarkeur schreef:Dank voor de reacties!
Tellerandrijving is geen probleem, want dat wordt toch sowieso een elektrische oplossing (zoals bijvoorbeeld huke basart aanbiedt).
Het geld.. Tsja, staan nog aan het begin, dus nu vooral denken aan alle oplossingen, afstrepen kan later nog Wink

Hopelijk kan ik dit weekend EINDELIJK weer eens verdergaan...

Wat denken jullie dat een B30e blok waard is?
Ik heb net gevraagd naar de kilometerstand, dus dat komt nog.
Maar ik vraag dit aangezien injectie in de toekomst op het verlanglijstje staat,
en me een aanbod is gedaan voor een e-blok, voor 300 euro! (in vergelijking met wat ik hoor; €500 voor een kop zeer goedkoop)
Uiteraard goedkoop is duurkoop, maar zeker overwegen toch Wink

500 euro voor een cylinderkop? Bij wie?
Antwoord
#18
Oskar zie PB
Antwoord
#19
Oef, ik heb veels te lang niks van me laten horen...
De afgelopen maanden heb ik me onder andere meer op studie en werk gericht, waardoor ik maar weinig naar de auto ging.
Ik ben er zeker wel geweest, dus voortgang was er gelukkig wel! Zij het jammergenoeg weinig..


De demontage van alle "losse" dingen begint zo'n beetje tegen het einde te lopen.
De auto's komen dus redelijk in de richting van alleen nog een rollende, lege, carrossserie zijn.
Van de zomer lekker lassen dus!


[Afbeelding: 2012-04-18+18.27.25.jpg]
In je eentje kan je best wat bereiken, met een hulpstukje..


[Afbeelding: 2012-04-18+15.09.31.jpg]
Jammergenoeg kom je toch steeds meer slechte plekken tegen, die geknutseld zijn door vorige eigenaren..


[Afbeelding: 2006-01-01+00.52.34.jpg]
Een motor eruit


[Afbeelding: 2006-03-02+03.13.56.jpg]
De auto's hebben een nieuw plekje toebedeeld gekregen, lekker hoekje aan de andere kant van de hal! Deze week komt daar een vloeistofdichte vloer in en komt er een hele bak nieuwe verlichting.


[Afbeelding: 2006-03-02+03.13.44.jpg]
Ligt klaar om eruit te komen


[Afbeelding: 2006-03-12+02.07.56.jpg]
Een lekker lege achterkant (:


[Afbeelding: 2006-03-12+04.41.42.jpg]
En de tanks verwijderen..


Daarnaast heb ik een mooie interieurset van Ed vd Zee over kunnen nemen. Het is misschien wat vroeg als je nog aan het demonteren bent, maar dan ligt het maar vast klaar in ieder geval!
[Afbeelding: cognacbank.JPG]
[Afbeelding: cognacst2.JPG]


De komende maand is er geen studie meer en weinig werk en ben ik in nederland, dus dat zal veel voortgang betekenen!
1970 164, Djupgrön, Beige läder (stiekem deurpanelen van lichte kleur)

Foto's, restauratie: http://volvorestauratie.blogspot.com/
Antwoord
#20
Zo ligt er hier al anderhalf jaar een set veerpoten en driekwart jaar een achteras in de garage :lol:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)