Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
940 lpt aanschaftips
#11
Cojones schreef:Koppakking checken (die gaan meestal tussen de 2 en 3 ton) - dus even in de leiding tussen radiateur en thermostaat knijpen en de andere standaard trucjes om het te checken. Verder roest op de chassisbalken onder de motorkap en onder de kappen in de achterbak. Als je een schroevendraaiertje meeneemt kun je de slang tussen turbocompressor en intercooler even loshalen, en kijken naar overmatige olie sporen in de buizen en naar speling op het schoepenwiel. Verder kom ik er zo snel even niet op. Stoelverwarming even checken. Ja, en verder...

Dus als ik die B230FK met 165000 miles in mijn 245 lepel kan ik beter direkt maar even de koppakking meenemen?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#12
Nou, weet ik niet. 't is nu ook weer niet zo ingewikkeld dat je er niet bij kunt als het blok al in de auto hangt.
Antwoord
#13
Rond de 3 ton beginnen ze te komen,bij mijn 945lpt heb ik de kop vervangen voor een verse na 370.000.
Toen had ik een lekke koppakking.
Ik zou er 1 zoeken met lpg g3 instalatie.
Wel wat duurder maar rijd wel goedkoper als je wat km maakt.
Dan wel opletten dat de lpi pomp geen herrie maakt en dat de lpi injectoren vast zitten.
Met roest heb ik nooit te maken gehad bij de 940 lpt.
Die zijn van 95 en jonger dacht ik.
Alleen als ze in elkaar gelegen hebben kunnen ze gaan roesten.
Uitzonderingen zullen er altijd wel zijn.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#14
Roestig en rot is nogal een verschil, maar inderdaad, het is geen 200 qua roesten Wink
Antwoord
#15
Mja lpi wil ie niet aan. Hij rijd nog geen tienduizend per jaar. Et idee is een auto waar ie lekker mee uit de voeten kan en op z'n tijd wellicht nog wat aan hobbyen om het vermogen wat op te krikken. Maar eerst maar eens stage 0.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#16
Als 't niets wordt met die LPT, laat 'm dan die van mij maar eens zien.
Antwoord
#17
Cojones schreef:Als 't niets wordt met die LPT, laat 'm dan die van mij maar eens zien.

Dat is een estate toch? Hij is bezig met een sedan.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#18
Yes, ik heb 'n estate ja. Check trouwens even of er geen gekke aftermarket antenne op het dak of scherm geplaatst is door een cheapskate die een electrische antenne te duur vond en liever een extra gat boorde. Dat gebeurt ook nogal eens...
Antwoord
#19
ha, ik heb er toevallig eentje te koop staan op het moment met een kop van 2-3 jaar oud. 2 ton gedraaid NAP
Antwoord
#20
Auto is gekocht. Paar kleine dingetjes die nog even aangepakt moeten worden. Maar de auto rijd prima. Bedankt voor alle tips!
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)