24 February 2012, 19:44
Heb de aansteker er eens langs gehouden maar geen geknetter. Opmerkelijk genoeg verliest ie nu niet buitensporig veel koelvloeistof meer. Deze week gaat ie onder het mes dus ben benieuwd.
Volvo 264 1981 Waterverbruik aanpakken of niet meer?
|
24 February 2012, 19:44
Heb de aansteker er eens langs gehouden maar geen geknetter. Opmerkelijk genoeg verliest ie nu niet buitensporig veel koelvloeistof meer. Deze week gaat ie onder het mes dus ben benieuwd.
3 June 2012, 18:52
Hallo allen,
De 264 heeft even moeten wachten maar het wordt langzaam weer hobby weer dus.. In eerste instantie leek de verdamper de boosdoener die water de motor inlekte.Deze vervangen maar na een probleemloos ritje van 400 km slechts 500mtr van huis grote rookwolken en definitief de koppakking bestuurderszijde lek. Ben bezig deze te vervangen, iemand een tip om de krukas poulie los te krijgen?Krijg de poulie goed gefixeerd met een strop, maar gaat de moer links-of rechtsom los?
3 June 2012, 21:41
krukas poulie moet niet los om een koppaking te vervangen, ik zou niet weten waarom. Ik heb vroeger meerdele malen van de B27 en de B28 motoren koppakingen vervangen zonder krukas poulie te lossen.
4 June 2012, 11:50
Om de kop te lossen zal het distributiedeksel eraf moeten en zover ik kan zien dus ook de poulie.
4 June 2012, 22:39
Distributiedeksel moet er niet af om een koppakking te vervangen.
20 July 2012, 18:33
Ben er inmiddels achter HOE de kop er af kan zonder de distributie te verwijderen.
Weet er iemand nog een set goede gebruikte nokkenassen uit te halen? Dan hoor ik het graag, de huidige zijn aardig ingesleten. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|