Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Na 2 maanden afwezigheid startte 1 van mijn 2 series niet (daarom heb ik er ook twee ;-) )......een week later sloeg ie net gelukkig wel weer aan. Mijn 244, B21A op LPG slaat de laatste tijd wel moelijker aan. Loopt alleen op LPG.
Tijd om wat onderhoud te doen. Bougies zijn 4 jaar oud.
Wat zijn goede bougies voor een B21A op LPG. Heb goede verhalen van NGK gehoord of gewoon de Volvo bougies?
Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
23 January 2012, 17:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 January 2012, 18:17 door Marc1970.)
Je kan ook de massa wegbuigen en de centrale elektrode vd huidige bougies platvijlen (deze is afgerond na 4 jaar knetteren), speling weer afstellen en terugsteken.
>80% verbetering en geen rommel.
Ik heb Beru, Bosch, Champion, Volvo en NGK bougies gehad en ze deden het allemaal! Als het maar simpel koper is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Marc1970 schreef:Je kan ook de massa wegbuigen en de centrale elektrode vd huidige bougies platvijlen (deze is afgerond na 4 jaar knetteren), speling weer afstellen en terugsteken.
>80% verbetering en geen rommel.
Weet je zo hoeveel speling er op mag zitten?
Wat kosten nieuwe bougies eigenlijk.....tegenwoordig?
Berichten: 1.383
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Bougies zijn max. 15 Euro voor een setje van 4. Dus voor dat geld zou ik niet eens gaan vijlen.
Gewoon Bosch W7DC pakken of de vergelijkbare van NGK.
Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
0,7 mm. Ik gooi gewoon niet graag iets weg, da's alles. Laat de boegiefabrikanten de hik maar krijgen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Marc1970 schreef:0,7 mm. Ik gooi gewoon niet graag iets weg, da's alles. Laat de boegiefabrikanten de hik maar krijgen.
Thx!! Ga ik een diepte investering van 15 euro doen. Andere als backup naast die andere m3 onderdelen in de achterbak;-)