Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
moeilijk starten 164E
#1
Ik heb pas een mooie 164E gekocht. Alleen heb ik problemen met het starten. Ik heb de bougies, bougiekabels, rotor, verdeelkap en contactpunten al vervangen. De ontsteking en contactpunten zijn afgesteld en een nieuwe accu is aangebracht.
Ondanks dat start de 164E niet vlekkeloos.

Wie kan mij vertellen wat ik nog meer moet nakijken ? De kleppen moeten nog gesteld worden want die hoor je iets tikken, maar ik weet niet of dit de startproblemen veroorzaakt.
Antwoord
#2
Dan heb je al een hoop verbeterd aan het onstekingsgedeelte. Als dat goed gegaan is zou dat goed moeten zijn, alleen de bobine heb je nog niet gehad.
Loopt de auto op benzine of op gas?
Als hij op benzinen loopt (heb je de injectie er nog op zitten of zijn er carbs op gezet?) kan je de (oude) bougies even bekijken controleren op rijk mengsel.

De kleppen hoor je altijd wel wat. Mocht je het niet vertrouwens zijn ze makkelijk zelf te stellen.
Antwoord
#3
Vaak wordt bij de het onstekingsonderhoud, de condensator vergeten. Heb je die ook vervangen? Anders zijn je punten zo weer op.

Wat Dop al zegt, vermeld even de gegevens van de auto. Hoe specifieker, hoe gerichter men kan meedenken.
Groeten, Boele
Antwoord
#4
vergeet alle "E" goodies niet, slijt ook allemaal..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#5
Tikken is goed, de klepspeling is enorm. Ik denk ook dat je het in het E gedeelte moet zoeken, een ouderwets en bijna uitgestorven injectiesysteem van Bosch genaamd D jet. Heel veel leesplezier!

http://www.164club.org/volvlink.html#bosch

Als je er niet uitkomt is er altijd nog Ooms in Monster: http://home.tiscali.nl/volvoomsclassics/

Niet dat het een slecht systeem is, het is EFI in z'n oervorm en o.a. Mercedes en Jaguar gebruikten het ook: http://www.jagweb.com/aj6eng/djetronic.php
VW, Porsche, Saab ook: http://www.aircoolednut.com/erkson/ttt/e...d-jet.html
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
De auto loopt zowel op benzine en gas. Ik heb nog noiet alle technische details in beeld, maar volgens mij zit de injectie er nog op. De (oude) bougies waren Bosch Super R6 882.
Bij de koop van de niewe bougies heb ik duidelijk verteld dat de auto op gas loopt, dus zullen wel de goede bougies zijn.
Antwoord
#7
Start de auto op benzine of op LPG?
Heb je ook de condensator vervangen?
Groeten, Boele
Antwoord
#8
'tis een E, geen puntjes... ;-)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#9
Mijn E heeft ook gewoon puntjes hoor!?
Groeten, Boele
Antwoord
#10
apart, dan heb ik zo'n aluminium Bosch voor ogen met een rotortje met een onderbroken ring er onder.. zat in een 1800E
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  164 wil niet starten MacVolvo 9 7.409 23 July 2019, 10:28
Laatste bericht: MacVolvo
  starten 164 sander69 23 20.356 7 January 2015, 10:21
Laatste bericht: Rin
  starten lopen en weer uit klaes 15 12.271 2 September 2014, 21:37
Laatste bericht: Rin
  Wie kent de XX-RT-78 '73 Volvo 164e ? volvoman_3 1 2.018 21 February 2013, 12:14
Laatste bericht: Kees144

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)