Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
panhardstang monteren
#1
Aangezien domme vragen niet bestaan: Ik heb de rubbers van de panhardstang van m'n ES vernieuwd en nu is het net of die stang gekrompen is want ik kom een cm te kort??
Past deze stang maar op ÃÃn manier en dewelke is dan?
Antwoord
#2
Je as kan wat verschoven zijn ten opzichte van je chassis. Rechttrekken dus met spanband oid.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
#3
Een spanband hoeft meestal niet eens; iemand die een zetje met z'n heup tegen de zijkant/achterkant van de auto geeft is genoeg?
Antwoord
#4
DopdeDouwer schreef:Een spanband hoeft meestal niet eens; iemand die een zetje met z'n heup tegen de zijkant/achterkant van de auto geeft is genoeg?
..daarom heeft een auto een heuplijn meegekregen...

als je r onder kruipt, monteren in de steun, dan kun je de stang zelf al gebruiken om de carrosserie opzij te duwen, voor je het weet zit ie al op de aspen..

wel de montage bouten en moeren pas definitief vastdraaien als de auto op z'n wielen staat, anders verdraaien je nw bussen te veel en gaan ze snel stuk.

Als je de auto onder de achteras op krikt staat ie ook op z'n wielen, pootjes er bij of een paar wielen plat onder de wielen leggen voor de veiligheid kan ook, mocht ie van de krik vallen.. maar da's worst case..

op een brug is het handigst ntl..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#5
In de carrosseriesteun zit hij al en ik dacht dat dit wel het moeilijkste zou zijn.. Ik heb begrepen dat de stang gÃÃn linker of rechter kant heet?
Ik ga iemand metz'n voet laten 'duwen' op de rechter remschijf, hopelijk lukt het dan...
Antwoord
#6
De stang zit erop! Fluitje van een cent als je weet hoe je het moet aapakken! Bedankt voor de tips!
Antwoord
#7
alles is moeilijk totdat je het trucje kent... :wink:
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wiellager monteren Volvo 144 voor. Mr.C 10 21.154 31 May 2014, 15:16
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)