Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Contactslot volvo 940 estate
#1
Het volgende probleem ;

Mijn contactslot schakelt niet alles uit.
In de stand 0 kan ik nog de aanjager, ruitenwissers, richtingaanwijzers, en ruitensproeiers gebruiken.
De verlichting gaat wel gewoon uit.

Nu is mijn vraag ; Hoort dit zo ?
Ik kan mij namelijk niet herinneren of dit altijd zo geweest is.

Er zijn geen overbruggingen of rare schakelingen te vinden, dus ik ga er van uit dat dit geen beun actie kan zijn.

Kan het contactslot kapot aan het gaan zijn ?

Het probleem valt mee te leven, stond van de week alleen met een lege accu. Mijn vrouw heeft de aanjager vergeten en daarna heeft de auto 1 week stil gestaan.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag, ik kan namelijk niets meer vinden.

Groeten,

Ben
Volvo 940 Polar Estate 1994 363000 Km 230 FD M47
Volvo 340 1988 CVT
Antwoord
#2
Heb het ff gecheckt; bij die van mij zijn alle genoemde onderdelen uit als de sleutel op de 0-stand staat.
Is een 945 van '96.

Groet,
I'm not saying we should kill all the stupid people in the world, I'm just saying we should remove the warning labels from everything and let the f@#king problem take care of itself.

745 '86 B200E DD, 945 '96 2,3IC Parts car, Chevy Suburban '75 V8 350cui project car, Suzuki TL1000S '97, Suzuki GSX-R 750 '86, Suzuki GT500 '77
Antwoord
#3
Okee,die van mij is een 945 uit 94. Er is dus wel degelijk iets niet in orde. Waarschijnlijk was dit nog niet toen ik de auto kreeg, maar ik kan het me niet meer herinneren. je komt er nu pas achter omdat de aanjager nu veel gebruikt word.
Volvo 940 Polar Estate 1994 363000 Km 230 FD M47
Volvo 340 1988 CVT
Antwoord
#4
Bij een 960 van '95 en bij alle 850's zijn er losse contactblokjes achterop de contactslot die je kunt vervangen. Een blokje van een 850 past ook op genoemde 960, maar dan moet je een kabel omsteken in de aansluiting. Gewoon dat blokje vervangen en klaar is klara.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
#5
Nieuwe contactslotschakelaar (zo heet dit blokje) word morgen opgehaald bij vomd. even wisselen, en hopelijk werkt alles dan weer zoals het moet werken !
Volvo 940 Polar Estate 1994 363000 Km 230 FD M47
Volvo 340 1988 CVT
Antwoord
#6
Na het wisselen van de contactslotschakelaar nog steeds het zelfde euvel. Ik begrijp niet waarom er spanning blijft staan op de bovengenoemde onderdelen met de sleutel in mijn zak. Mijn gedachte gaat toch naar een relais dat in de aangestuurde positie blijft hangen, maar welke ? is er een relais wat tegelijkertijd spanning zet op de ruitenwissers voor en achter en de aanjager ? Het hoofdstroomrelais ? Dan zou je alles in de auto toch moeten kunnen blijven gebruiken ? Als iemand een idee heeft, ik weet even niet meer waar te zoeken....
Volvo 940 Polar Estate 1994 363000 Km 230 FD M47
Volvo 340 1988 CVT
Antwoord
#7
Het probleem is opgelost ! Mijn originele volvo CR-905 was de schuldige.... Deze "lekt" van de geschakelde naar de constante plus waardoor hij dus spanning bleef geven op het bovengenoemde circuit. Weer een mooi keukentafelklusje om deze weer op te frissen, kan ik gelijk de kapotte lampjes omsolderen.
Dit heb ik helaas niet gevonden met mn multimeter, ik weet zo ook niet hoe je dit in de auto moet meten...
Gewoon de radio eruit gehaald, en toen deed alles het weer normaal.
Met dank aan het volvo 700 forum, is deze storing ook weer verholpen.
Volvo 940 Polar Estate 1994 363000 Km 230 FD M47
Volvo 340 1988 CVT
Antwoord
#8
Dit heb ik ook, vind het niet zo storend tot de accu voor de tweede keer leeg gaat raken...
Iemand in 240 land die dit euvel kan tackelen?
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Antwoord
#9
Je mag ook wel een nieuwe topic beginnen i.p.v. ouwe uit het stof te peuteren, ik heb nu heel Ben940's probleem uit 2011 doorgelezen, en waarvoor?

Kijk eens naar het lampje in het dashboardkastje.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#10
Hoe kan ik je deze tijd ooit terugbetalen Smile
Maar...point taken.


..
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Probleem met Volvo radio aansluiting Kogelman 6 182 23 February 2024, 18:16
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 polar start niet meer Denny 5 229 27 October 2023, 18:23
Laatste bericht: Marc1970
  Help, Spoed! Volvo 240 start niet meer marc-f 4 1.172 3 August 2022, 15:13
Laatste bericht: marc-f
  - OPGELOST - Bestuurderskant achterlicht werkt niet - Volvo 240 1993 Polar Pholsius 5 1.795 12 February 2022, 15:38
Laatste bericht: Pholsius
  Pinout Volvo 850 versterker Thijmen 4 2.163 31 January 2022, 15:30
Laatste bericht: Thijmen
  Waeco cruise control op originele Volvo hendel Daan245 10 9.333 8 May 2021, 16:13
Laatste bericht: aeos
  Volvo 240 GLE 1992 Tankmeter onjuiste waardes Lucca076 12 4.953 3 January 2021, 11:50
Laatste bericht: Grey240Polar
  Contactslot vervangen Boet 2 2.406 13 December 2020, 23:31
Laatste bericht: Boet
  Welke speakers bij Volvo radio CR-603? Boet 1 1.274 8 November 2020, 08:31
Laatste bericht: superD
  Elektrische kracht probleempje Volvo 240 1993 KennOne 7 5.853 8 October 2020, 18:40
Laatste bericht: Lee

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)