5 April 2005, 07:18
Heb onderhand van verschillende kanten wat meer info ontvangen (heel veel cijfertjes die geinterpreteerd moeten worden).
Vanwege een aanbieding richt ik mij eerst maar op een nokkenas type V.
Ook hier wil ik van de deskundigen graag wat info:
* wat voor performanceverbetering geeft deze tov de standaard M-nokkenas. trekkracht in lage toeren, in hoge toeren; PK's , koppel
De V-as komt uit een B230E, blijft de verbetering beperkt tot het meerverogen van de B230E tov de B230F
* een V-as zou je een op een kunnen uitwisselen met de standaard?
dus zonder verdere aanpassingen: de V-as komt dus uit een B230E, krijg ik geen problemen met het motormanagementsysteem van de B230F (1989)(met 2.4LJtronic )?
*Is er wat te zeggen over de te verwachten "loop". Heeft een andere as invloed op bv het nu nog steeds schudden van de motor bij stationair draaien?
Zo,al weer heel wat vraagjes op de (vroege) ochtend.
Nu de antwoorden nog................
Ik hoor graag van jullie.
Groet,
Abel
Vanwege een aanbieding richt ik mij eerst maar op een nokkenas type V.
Ook hier wil ik van de deskundigen graag wat info:
* wat voor performanceverbetering geeft deze tov de standaard M-nokkenas. trekkracht in lage toeren, in hoge toeren; PK's , koppel
De V-as komt uit een B230E, blijft de verbetering beperkt tot het meerverogen van de B230E tov de B230F
* een V-as zou je een op een kunnen uitwisselen met de standaard?
dus zonder verdere aanpassingen: de V-as komt dus uit een B230E, krijg ik geen problemen met het motormanagementsysteem van de B230F (1989)(met 2.4LJtronic )?
*Is er wat te zeggen over de te verwachten "loop". Heeft een andere as invloed op bv het nu nog steeds schudden van de motor bij stationair draaien?
Zo,al weer heel wat vraagjes op de (vroege) ochtend.
Nu de antwoorden nog................
Ik hoor graag van jullie.
Groet,
Abel