Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
360 r-t.....
#31
skidje schreef:??? is dat niet zijn krik?
Ja, er staat ook ergens een krik.
BartMandersRacing schreef:Ook meteen maar nieuwe wiellagers en fuseekogels gemonteerd.
Ik doelde meer hier op.
Antwoord
#32
Bij Dafhobby gehaald
Impossible.........is a challenge!

[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]

https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
Antwoord
#33
Dr zit gang in het project!

Ik heb vandaag de motor uitgebouwd!

Omdat ik de injectie van de 2 liter wil gebruiken heb ik die eerst los gemaakt van de kopen aan de kant gelegd.Zo kan ik veel van de aanluitingen aan het spruitstuk laten zitten.

[Afbeelding: 28032012191.jpg]

Alles los,dan maar eens de nieuwe kraan uitproberen....werkt perfekt!

[Afbeelding: 28032012192.jpg]

Meteen maar even het druklager van de koppeling dr uit gepakt maar dat is nog als nieuw!

1 Bk ipv 115 redblock pk's.......

[Afbeelding: 28032012193.jpg].

(sorry voor de "Jan-de-Rooij-blik",ik had de zon recht in mn gezicht!)
Ik heb besloten om toch maar de kop van de originele motor te gebruiken.Ten 1e is deze echt als nieuw.Ten 2e zitten hier alle sensors in die ik nodig heb bij de injectie.Dat scheelt weer een hoop werk.
De kop even gemeten en die is mooi recht dus die kan gemonteerd worden.
Ik heb wel de nokkenas van de turbokop over gezet.

[Afbeelding: 28032012195.jpg]

De 2 liter had uiteraard EGR en pulsair.Die heb ik dus niet meer nodig.Maar de gaten in de kop moesten nog wel even dicht....
Tadaaaaaaaaaaa...............vriesdopjes!

[Afbeelding: 28032012196.jpg]

Ik denk een mooie en zeer effectieve oplossing.

[Afbeelding: 28032012197.jpg]

Ik heb de B21 zo ver af gebouwd dat die morgen ingebouwd kan worden.
Impossible.........is a challenge!

[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]

https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
Antwoord
#34
Nice, keep up the good work..
De vraag is: gaan we m zien op de elandrun???
245L VAN
Antwoord
#35
Het antwoord is...als,dan volgend jaar.
Verwacht m niet rijdend te hebben zondag maar de hoofdreden is wel dat Susan een zware operatie achter de rug heeft en die laat ik nu dus niet alleen!
Impossible.........is a challenge!

[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]

https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
Antwoord
#36
Vanmorgen was het niet echt lekker weer om buiten bezig te zijn.Maakt niet uit ...binnen ook genoeg te doen !

Dr lag noch een kleppendeksel te wachten.Ik weet wel 't valt 'n beetje onder "Halfords Tuning" maar het oog wil ook wat he.

vóór de behandeling....

[Afbeelding: 29032012198.jpg]

en dr na....

[Afbeelding: 29032012200.jpg]

Alleen gepoetst en de letters gepolijst.Dat ene plekje bij de 2e "V" tip ik wel even bij,onzin om daar de hele kleppendeksel voor te spuiten!

Inmiddels was het buiten lekker aangenaam dus kon ik daar verder.
Ik heb de auto eerst maar even kennis laten maken met zijn nieuwe hart.

[Afbeelding: 29032012202.jpg]

Nieuw toplager,nieuwe koppelingsplaat en de B204 drukgroep gemonteerd.

[Afbeelding: 29032012203.jpg]

In mijn enthousiasme had ik de steun waar bij een 2 serie de versnellinsbak tegenaan zit ook gemonteerd men maar vloeken dat die %&(**&%$%#$^%$)(+_) motor niet past .

Maar goed hij hangt dr in!

[Afbeelding: 29032012205.jpg]
[Afbeelding: 29032012204.jpg]

Dat zit.Vanavond eerst maar eens opruimen in de werkplaats!

Rond 16:30 telefoon .... de flenzen voor je turbo zijn klaar....Jippie!

[Afbeelding: 29032012206.jpg]



Alleen de pakkingen moeten ze nieuw maken.Die wat ze gemaakt hadden geven bij 550 graden de geest,dat blijft niet lang heel.De goeie hebben ze morgen klaar!
Impossible.........is a challenge!

[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]

https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
Antwoord
#37
Zo'n tof ding!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#38
het was weer n productief dagje.

Ik heb vanmorgen eerst maar eens de aangepaste ecu opgehaald.Ben wel HEUL benieuwd wat dat straks gaat opleveren.

Daarna ben ik aan de aanpassing voor de bevestiging van de turbo begonnen.

[Afbeelding: 30032012208.jpg]

En een uurtje slijpen,lassen en slijpen later lag dit op de werkbank....

[Afbeelding: 31032012209.jpg]

volgens de tekening en het model dat ik van te voren gemaakt had zou dit moeten passen...altyd spannend of het dat ook doet....

[Afbeelding: 31032012211.jpg]

[Afbeelding: 31032012213.jpg]

Ik zeg past als gegoten......

Morgen zal het er allemaal een stuk voller uit gaan zien.Met radiateur,oliekoeler en de interkoeler die ik dan op hun plaats wil hebben.
Impossible.........is a challenge!

[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]

https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
Antwoord
#39
Ben vandaag weer lekker bezig geweest.

Ik ben eerst maar eens begonnen om de ventilator paassend te maken.Aangezien de ventilator van de B21 niet past omdat ie dan in de radiator draait en ik voorlopig nog even geen electrische wil monteren blijft er nix anders over dan die van het B200 blok passsend te maken.

[Afbeelding: 03042012214.jpg]

[Afbeelding: 03042012219.jpg]

Past precies.

De turbo zit inmiddels op zijn plaats,was nog een heel gevecht met het hitteschild op het spruitstuk maar uiteindelijk past t allemaal.

[Afbeelding: 03042012216.jpg]

De retourleiding voor de olie was nog even wat knutselwerk.

[Afbeelding: 03042012215.jpg]

Achter de steunen van de motorkapscharnier zat wat oppervlakteroest en omdat ik toch gaten moest maken voor de intercoolerslangen heb ik dat maar meteen weggewerkt.

Telefoon...........De intercoolerslangen zijn binnen!

[Afbeelding: 03042012217.jpg]


Mooi,dan kunnen we weer n stapje verder.

[Afbeelding: 03042012220.jpg]

Ik heb me voorgenomen dat ie morgen loopt.............................................................................................................................
Impossible.........is a challenge!

[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]

https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
Antwoord
#40
Nice.

waar heb je die slang (neem aan hitte+oliebestendige) vandaan? Die van de turbo retour bedoel ik.
Dat hitte schild is wel iets handiger dan de losse knokkelkillers die ik heb (en die met de spruitstukboutjes vast zitten).

Volgende keer wil ik van de hitte werende sokjes om de bougies doen zodat een hitteschild niet nodig is. (zijn ze uberhaupt noodzakelijk).
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)