Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ontstekings probleem B27E. "De zoek tocht"
#11
Na lange tijd weer eens de ruimte gevonden om hier wat te melden. Ik heb bovenstaande rotor reeds geplaatst en ook de auto op tijd proberen te zetten. Dit ging echter niet zoals gewenst. Ik merkte dat er vanuit de stroomverdeler een hoop "geruis" warneembaar was. Je hoorde een ietwat schrapend geluid. Dit was mij nooit eerder opgevallen. Op zoek gegaan naar een andere stroomverdeler. Leuk zo'n oude 264 maar dit blijkt toch een lastige zoektocht. het volgende modeljaar, MY1976, heeft al een ander type stroomverdeler. Een nieuwe loopt al snel tot over de 800,- euro. Als ze nog te koop zijn. Via marktplaats een nagenoeg zelfde type gevonden.

Vandaag heb ik de oude eruit gehaald en bleek er een behoorlijke speling te zijn van de as in de verdeler. Alles van de oude omgebouwd naar het exemplaar van marktplaats. Nu maar hopen dat het gaat werken. Ik zal deze gereviseerde maandag inbouwen!

Groet Ronald
264 RULES!!!!
Antwoord
#12
[Afbeelding: Nexus506.jpg]

[Afbeelding: Nexus508.jpg]

[Afbeelding: Nexus510.jpg]

[Afbeelding: Nexus512.jpg]

[Afbeelding: Nexus514.jpg]
264 RULES!!!!
Antwoord
#13
Die axiale speling is niets geks.
Een B2XX verdeler heeft ook die axiale slag.
Of had ie ook radiale speling?

Kan het geruis niet van je vacuümdoosje af komen?
Even op blazen/zuigen en kijken of ie lek is.
zou het slechte lopen kunnen verklaren...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#14
edwin schreef:Die axiale speling is niets geks.
Een B2XX verdeler heeft ook die axiale slag.
Of had ie ook radiale speling?

Kan het geruis niet van je vacuümdoosje af komen?
Even op blazen/zuigen en kijken of ie lek is.
zou het slechte lopen kunnen verklaren...

Ha die Edwin

Misschien heb ik het niet goed omschreven. De speling zat in de as. Deze kon op en neer in de lengte richting van de as. Als je hierboven op foto 3 en 4 kijkt zie je duidelijk het verschil. De tandenkrans sluit niet meer netjes aan op de behuizing. Hierdoor bleef de impulsgever boven in de verdeler hangen achter een randje waardoor het schrapende geluid ontstond. Ook brak hierdoor het nokje in de rotor steeds af en kon de rotor vrij draaien.

Geen geluid uit vacuumvervroeger e.d. gewoon schrapend geluid van het aanlopen van het binnen werk in de verdeler tegen het nokje van de behuizing. Deze is ook duidelijk voorzien van aanloop sporen.

mvg Ronald
264 RULES!!!!
Antwoord
#15
Het verhaal is me nu helemaal duidelijk.
De "redblock" ontstekingen hebben die axiale speling gewoon .
Ging er vanuit dat het ook normaal was bij een B27.
Mooi dat het opgelost is...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#16
Hallo PRV-rijders

Gister heb ik de bekende groene boeken er even bijgepakt en ben ik overgegaan op het terug plaatsen van de stroom verdeler. Een goede om even te lezen hoe dat precies gaat omdat je de rotor anders moet draaien voor het terug plaatsen dan de stand die hij had bij het verwijderen. Ook handig was het om te lezen dat de poellie van de B27 2 merktekens heeft. Toch handig om de goede te hebben bij het op tijd zetten. Uiteraard ook even de waarde van het optijd zetten bekeken.

Na het terug plaatsen startte de auto gelijk. Na wat opwarmen en het op tijd zetten liep het motortje weer als vanouds. Niets te stuiteren maar gewoon zijdezacht zoals een V6 hoort te lopen. Gelijk maar een voorjaars ritje gemaakt. Het weer was er gister goed voor en de bollenvelden hier even doorkruist.

264 Rules!!!!
264 RULES!!!!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  motor probleem 264 melvdwal 6 749 12 February 2024, 11:00
Laatste bericht: ZoZo
  Stationair LPG/,benzine b27e hun 4 3.498 27 May 2020, 13:29
Laatste bericht: hun
  o jee,...de B27E RonnieDuck 7 5.575 23 May 2020, 18:48
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 264 GLE B27E Handgeschakeld overdrive Walter Davo 18 14.174 29 September 2019, 00:08
Laatste bericht: Walter Davo
  thermostaat b27e hun 10 8.406 12 April 2019, 07:17
Laatste bericht: RonnieDuck
  Toerental warme motor afstellen b27e hun 6 9.923 28 December 2014, 22:27
Laatste bericht: hun
  Drukleiding b27e hun 11 14.835 21 October 2014, 16:08
Laatste bericht: volvoman0_0
  Startprobleem K-Jet van B27E na enkele jaren stilstand jos245 8 12.699 22 June 2013, 10:21
Laatste bericht: RonnieDuck
  Paspennen b27e hun 13 17.142 14 November 2012, 00:29
Laatste bericht: Degraaf
  wel of niet doen LPG in B27E smorebrod 5 7.332 28 April 2010, 21:16
Laatste bericht: ZoZo

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)