Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bilsteins of koni geel?
#11
Oke! Ik heb je wagen ook op de VKB gezien in Gorinchem.
Wel mooie wagen..
Nog ff doorsparen als ik het zo lees haha.
Old volvo's never die, they only go faster
Antwoord
#12
Misschien een gezien die er op leek? Ik was met een zilveren 745 op de zondag daar, een auto die eerder opviel door de hoeveelheid vuil die er op zat dan wat anders haha.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#13
Jw240 schreef:Misschien een gezien die er op leek? Ik was met een zilveren 745 op de zondag daar, een auto die eerder opviel door de hoeveelheid vuil die er op zat dan wat anders haha.

Der Deutscher von Paps?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#14
Jw240 schreef:Misschien een gezien die er op leek? Ik was met een zilveren 745 op de zondag daar, een auto die eerder opviel door de hoeveelheid vuil die er op zat dan wat anders haha.


haha ooh vaag, jammer dat ik geen foto heb gemaakt.
Dan leek de wagen er verdacht veel opTongue
Old volvo's never die, they only go faster
Antwoord
#15
JW240,

Hoe is het eigenlijk afgelopen met je gele koni's?
De schokbrekers van m'n 245 zijn ver versleten en wil ze gaan vervangen. Zit te twijfelen om er gele koni's onder te zetten. Dit aangezien ik eigenlijk heel goed te spreken ben over de rode koni's welke onder m'n 244 zitten. (de 244 is welliswaar een heel stuk zwaarder aan de achterkant vanwege de gastank, subwoofer en andere troep die er standaard in ligt).
De 245 is volgens mij uitgerust met Estate overload-veren, vandaar denk ik dat originele schokdempers wat te slap zijn. Was van plan om de gele koni's op hun slapst af te stellen.

Wat denken jullie?
Antwoord
#16
Voor de achterkant ben ik zeer tevreden met Koni (geel). Doen het goed, ook met de wat stuggere verlagingsveren+verhoogblokken. De verlagingsveren verlaagden zo enthousiast dat het net leek alsof ie altijd met 300 kg in de bak reed. Qua stugheid zal dat overloadveren niet veel ontlopen. Demping is netjes en niet te stug voor de veren. Geen last van dribbelende/stuiterende achteras bij snel bochtenwerk etc.

Aan de voorkant vond ik de Koni's ook erg fijn toen ze het nog goed deden. De instelbare demping hielp zeker, op zn softst was het merkbaar comfortabeler. Maar de Koni's die ik er dus op had zijn geleidelijk slechter geworden (lees comfortabeler). Dus de herinneringen van de stugheid en comfort zijn wat minder duidelijk. In het begin vond ik ze op de stugste stand echt stug en op minste demping stand nog steeds wel stug maar niet te erg voor dagelijks.

Nu Bilstein B6 voor. Ik neem aan de gewone versie, heb een set van Ebay die al jaren op de kast lag toen ik ze kocht. Die zijn zeker niet zo stug als de Koni's op zn stugst maar zeker goed zat voor wat stuggere veren.

Qua afwerking zijn de Bilstein B6 dempers aan de voorkant echt mooier dan de Koni geel dempers. Bijvoorbeeld waar de dempers aan de onderkant in de veerpoot vallen, dat punt is bij de Bilsteins afgedraaid en verzinkt, bij de Koni's is dat een geperst stuk staal met lasnaad er langs. Ik kon in de veerpoten goed zien dat die niet zo lekker gesteund hebben.

Kortom, alleen met Koni geel aan de voorkant matige ervaring met de levensduur. 15.000 km. Verder, koni geel achter en koni geel rondom goede ervaringen. Bilstein voor op mn 240 en op de 760 van mn broertje, die doen het ook erg goed.
De Koni's die dus stuk zijn nog niet teruggestuurd, deze kwamen uit Duitsland, even goed zoeken hoe/wat deze terug te sturen zijn.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  koni's Laurens Zondag 3 3.078 8 July 2012, 19:28
Laatste bericht: Jw240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)